• Mising

Ont i magen?!

En bit ovanför navlen får jag ont i bland, jag känner det speciellt när jag sitter framlutad, går över efter några minuter men är fortfarnade lite öm när jag trycker på magen.. Känns lite som magkattar men det sitter för långt ner för att vara det..Hoppas någon hänger med, svårt att förklara..Någon som vet varför? Ska jag vara orolig??

• Svar på tråden Ont i magen?!
  • oOMiaOo

jag känner igen detta på mig själv, men jag får det inte bara då jag sitter på ett visst sätt.. när jag var i vecka 26 fick jag så sjukt ont att vi trodde moderkakan höll på att lossna, men UL på förlossningen sa att allt var normalt. Jag har än idag inte fått något svar på varför jag har kännt så, men jag vet att det kommer nu också om jag stressar eller överanstränger mig.

• Mising

Hmm okej låter skumt...Blir det värre så ringer jag till UMAS..Tack för ditt svar

• Linda Al

Har du ont I magen eller liksom på /eller precis under huden? För jag har haft ont PÅ magen en bit ovanför naveln (+ ingen känsel där) i några veckor. Bm visste inte vad det var och skickade mig till läkaren. Han sa att det nästan helt säkert var en nerv i kläm,  och att det bara var att vänta ut (tills förlossningen förmodligen). Han sa också att det inte finns något högre än naveln som kan vara någon fara, för det finns "inget" där. Sa att man kan få navelbråck, men då gör det ont i naveln.

• Mising

Jag har ont under huden..inte på.
    Det du beskiver har jag på mitt ena lår, ingen känsel o ont som f*n,,det är en nerv i kläm..Men det känns inte på samma sätt..

Det är så svårt att beskriva..men känns lite som om jag hade varit nervös eller spänd o får ont i magnerverna...

• Linda Al

Hm, vet inte vad det kan vara då. Och det är inte musklerna du har ont i? Min bm trodde först att det kunde vara något sånt för mig. Tydligen går musklerna ihop typ på mitten av magen, och ju större magen är desto mer sträcks dom. Fast jag vet inte riktigt hur det funkar, det var bara så jag fattade av henne. Bäst att du kollar med din bm, hon kanske har svar. Hoppas det ordnar sig och du slutar ha ont.

• Sandra och Frippe

Linda vilken vecka är du i? Jag har oxå haft ont i naveln(i naveln och huden runt om, kändes som jag gnuggat med svinto eller nått) först, sen övre delen av magen, hade det i 3 dar men nu e det borta.
    Var nyfiken om det kan ha vart samma? Jag är i v 30.

Linda Al skrev 2007-10-12 20:13:53 följande:

Har du ont I magen eller liksom på /eller precis under huden? För jag har haft ont PÅ magen en bit ovanför naveln (+ ingen känsel där) i några veckor. Bm visste inte vad det var och skickade mig till läkaren. Han sa att det nästan helt säkert var en nerv i kläm,  och att det bara var att vänta ut (tills förlossningen förmodligen). Han sa också att det inte finns något högre än naveln som kan vara någon fara, för det finns "inget" där. Sa att man kan få navelbråck, men då gör det ont i naveln.
  • Linda Al

Sandra och Frippe:
    Jag är i v.39 nu. Har haft ont i kanske 3 v, eller nåt. Är jätteöm på magen + ingen känsel (lite märkligt nog). Det gör ####-ont när jag rör mig, framför allt när jag böjer mig eller lyfter något (även promenader). Det är en brännande, skarp smärta, som känns lite som man rycker sönder nåt precis under huden. (när jag var yngre kunde jag känna så under foten, i fotvalvet. Vet inte om du känt så, läkaren tittade lite knepigt på mig när jag försökte förklara så). Är det så du känner också? Jag hade inte navelbråck, för jag har inte haft ont i naveln. Bara ovanför och en hands storlek uppåt.
    Smärtan har lättat lite nu när jag "ansträngt" mig att ta det försiktigt när jag rör mig.

• Mising

Ja jag får ringa o prata med min BM på måndag,,Tack för dit svar!
    Linda Al skrev 2007-10-12 21:09:21 följande:

Hm, vet inte vad det kan vara då. Och det är inte musklerna du har ont i? Min bm trodde först att det kunde vara något sånt för mig. Tydligen går musklerna ihop typ på mitten av magen, och ju större magen är desto mer sträcks dom. Fast jag vet inte riktigt hur det funkar, det var bara så jag fattade av henne. Bäst att du kollar med din bm, hon kanske har svar. Hoppas det ordnar sig och du slutar ha ont.
  • Bellbox

Det kan inte vara körtlarna i magen då?? Dessa körtlar kan, liksom halsmandlarna, bli svullna & göra GRYMT ont del av dag eller hela dagar/nätter enstaka tillfällen för att sen helt vara borta efter någon timme... Värken är diffus, nästan som magkatarr och kan upplevas allt från området ovanför naveln och ned mot magens lägre punkt...

Nu har jag lyckats besegra Clearblue-monstret !
  • Mising

Det här med körtlar har jag prata med min BM om..Jag har på några ställen öma små "knutor" som jag känner och som gör lite ont i bland..Dom sitter där du beskriver, men min BM verkar inte veta va dessa små knutor är..Jag tror ju helt klart det är svullna körtlar men enligt min BM har man inte körtlar på magen..??!!
    Men det är inte dom som känns som jag beskrivet i mina andra inlägg.. Jag tror det är för jag inte är så stresstålig o det blir min mage som tar stryck av det som vanligt

Bellbox skrev 2007-10-12 21:47:54 följande:
    Det kan inte vara körtlarna i magen då?? Dessa körtlar kan, liksom halsmandlarna, bli svullna & göra GRYMT ont del av dag eller hela dagar/nätter enstaka tillfällen för att sen helt vara borta efter någon timme... Värken är diffus, nästan som magkatarr och kan upplevas allt från området ovanför naveln och ned mot magens lägre punkt...
  • Bellbox

Då tycker jag att din BM ska slå upp det i medicinboken
    En släkting till mig fick felaktigt blindtarmen bortopererad då hon hade så ONT! Läkaren sa sen att det var ett misstag då smärtan återkom och att det faktiskt var körtlarna...
    Det kan göra JÄTTE ont med dess körtlar

Nu har jag lyckats besegra Clearblue-monstret !
  • Mising

Jag får väl be henne göra det
    Ja men ont gör dom i alla fall!

Bellbox skrev 2007-10-14 20:45:52 följande:
    Då tycker jag att din BM ska slå upp det i medicinboken En släkting till mig fick felaktigt blindtarmen bortopererad då hon hade så ONT! Läkaren sa sen att det var ett misstag då smärtan återkom och att det faktiskt var körtlarna...Det kan göra JÄTTE ont med dess körtlar
Svar på tråden Ont i magen?!