• Anonym

Yttre hemorrojd?

När jag väntade mitt första barn 2004 fick jag något som jag trodde var en yttre hemorrojd men samtidigt oroar jag mig att det är något annat.
    Jag har egentligen inte haft så mkt besvär av den men den är rätt stor, avlång och hudfärgad(när man söker verkar det som de ska vara röda). Den är avlång som om man skulle klippa av en blyertspenna(smalare) och är väl 1,5-2cm lång.
    Någon med erfarenhet av detta?
    Den har inte försvunnit utan det känns snarare som den blivit större. Jag har även fött ett barn till efter detta. Genom alla undersökningar är det ingen ens som kommenterat det men de kanske inte tittar där. Själv avskyr jag gynunders. så jag har glömt bort att fråga.

• Svar på tråden Yttre hemorrojd?
  • Anonym (hej)

sådan har jag med. inte så lång kanske men den finns där. gör inge ont eller något sådnat. har inte varit på någon gynundersökning sen jag fick min son (2003) så har inte pratat med någon om den. skäms för mycket.

• Anonym (Sjuksyrra)

Det kan nog vara en fd yttre hemorrojd som skrumpnat ihop liksom. Eller en hudflik av något slag. Sök för det om du är orolig. Det är mycket bättre än att gå och oroa sig. Man kan ju ringa anonymt till vårdcentralen och fråga om det känns bättre att inte tala om vem man är. Jag tror spontant inte att det är något farligt det du beskriver.

• Anonym (liknar...)

Jag fick något likande när jag födde barn, tog i som attan och fick en hemorrojd som växte och gjorde svinont men så jag beställde tid till en läkare som tar bort hemorrojder.. fick vänta i två dagar så det gjorde inte såå ont när jag kom dit men det var en hemorrojd som blvit blodfylld så det gick att ta bort den. Det är liksom en blodpropp i hemorrojden.

Det gjorde ont i en dag efteråt men sedan var det borta och den var borta och nu efter 4 veckor så känner jag inget av det alls längre.

Jag gick inte till någon gynekolog utan bokade tid till en läkare som tar bort hemorojjder..
    inte alls som gynekolog besök utan man lägger sig på sidan men ryggen til så kan de fixa det.

Om du har besvär av den så kan jag rekomendera att du ringer och bokar en tid. Annars så kan det alltid vara bra att kolla upp i alla fall.

Lycka till!

Svar på tråden Yttre hemorrojd?