Någon som målat sin malm säng från ikea?
Vi har en säng + byrå i ek och nu vill jag ha vitt. :)
Vi har en säng + byrå i ek och nu vill jag ha vitt. :)
håller färgen måntro om du målar? måste nog slipa den isf ganska mycket har en malm säng o den e ju som "glansig" om du förstår vad jag menar färgen skulle nog bara ramla av annars...
Funderar också på om det går bra att måla Ikeas malmsäng..
kan juh inte slipa den.. den är juh bara fanér
Mmm jag tvivlat på att de går...kanske lacka den? finns ju färger..ring till nå målaraffär o här så sängen inte blir förstörd´blev oxå lite sugen på o måla sängen nu less på mörkt vill ha ljust nu
lägg ut på säljes på blocket o fråga om nån vill byta sin vita mot ek?
Det går säker utmärkt att måla om den! Använd bara ordentlig färg, grunda med grundfärg två gånger och sedan två lager med riktig färg. Har målat om diverse gamla möbler från Ikea och dom har blivit jätte fina! Målade senast om en garderob som var i bok faner till vit. Då det är ganska stora ytor du ska måla är det lättast att använda en roller till de första lagrena färg och måla sista lagret med en bred pensel så man slipper att ytan blir lite knottrig som den blir av rollern.
Jag använder färg från Alcro. "V slip grund" och sedan den vattenbaserade vita färgen för snickerier.
Lycka till!!!
Jag har också målat på Ikeafanér och det gick jättebra för mig också. Ytterligare tips till älsas beskrivning är att börja med att rugga upp ytan med lite sandpapper för att grundfärgen ska fästa. Prata dessutom med färghandeln om vad det är du ska göra för det finns olika grundfärger.
men sängen e ju lackad typ...skåp luckor brukar oxå vara det men dom ska man inte måla för de första så blir det skit fult om man inte slipar o för de andra ramlar färgen av men om man slipar den så kanske de går
sälj på blocket o köp nya vita!
Jag har precis lackat min sänggavel... shape från Mio! Den påminner om Malmen - resultatet blev otroligt bra. Det ser ut som om den har blivit sprutlackerad.
Bilder finns på bloggen...
husnr8.blogg.se/