vi brukar resa lite varstans där, min absoluta favvo i hela världen är Tobago
inte så turistligt utan äkta caribien, med fortfarande äkta glädje över besökare, regnskog å vattenfall, underbar snorkling/dykning osv.. här har man riktig semester i lugn tempo å då menar jag riktigt lugn! öbornas favvo syssla (dygnet runt) är att "laima" med varanda ( umgås å ha trevligt ta det lungt) å ser man lite stressad ut så knackar någon på axeln å påminner att man är på semester å att det är farligt att stressa man kan få hjärnblödning!
här ödslar du inte tid på att handla, för det finns inget speciellt att köpa
dock finns det nu ett nytt shopping hus men det tar inte många timmar att gå igenom..
man tar sig lätt till andra öar, tex granön Trinidad (samma land enkelt att ta besöka) tar det bara ca 15 min med flyg å kostar ca 300,- tur å retur! (finns även snabb catamara för 100,- tor)
inga farliga djur eller sånt, vilket många västindiska öar är skonade ifrån, ligger utanför orkanbältet...
Trinidad och Tobago är billigaste öarna i västindien!
ja jag skall inte prata mer men låter de som nått för er så läs mer om Tobago på nätet, tex apollo har prisvärda resor dit även affro caribia. Visserligen är resorna egen resor å inte charter MEN det finns svensktalande kontaktpersoner på ön om det känns tryggast för er. (å skall ni dit så är det bara att maila mig för tips)