• Tomas79

Hur fungerar Posten?

Hej, jag har beställt en vara på Internet som inte kommit fram. Och nu såg vi att jag angett fel Ort men rätt postadress och post nr.. Borde inte det korrigeras automatiskt på terminalen?

Kommer jag få mitt paket endå? Ska ringa posten imorrn men jag tänkte bara kolla med er om nån vet...

• Svar på tråden Hur fungerar Posten?
  • Dofilus

Brev/paket sorteras på postnummer (i första hand) så om det är rätt ska det komma fram. Kan kanske ta någon dag längre om man har otur bara.

Om du fick ett kolli-id så kan du kolla var paketet finns på www.posten.se/.

• Freiya

håller med föregående talare :) dom går efter numret i första hand.
    ibland lägger man det åt sidan för att undersöka adressen, då kan det ta en dag extra.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Tomas79

Hörrni, haha kolla på detta.. Det verkar ta skit lång tid och rörigt för posten.. men som sagt!!! ebrevaviseringen har kommit hem till mig båda ggr men inget paket till utlämningsstället!!!!

Vad tror ni?

10 okt kl 21:02 Posten, eBrevsavisering har skickats till mottagaren
    8 okt kl 10:44 Stockholm Södra, Bristande förpackning. Försändelsen kan bli försenad
    5 okt kl 03:33 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
    3 okt kl 06:38 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
    3 okt kl 06:38 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
    3 okt kl 06:33 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
    2 okt kl 05:11 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
    1 okt kl 16:50 Posten, eBrevsavisering har skickats till mottagaren
    1 okt kl 14:50 Malmö, Försändelsen har sorterats
    1 okt kl 13:38 SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

• mjuik

Jag lyckades skriva min gamla gatuadress i förra staden jag bodde i och postnumret och staden jag bor i nu.
    En helt totalt fel adress men mitt paket kom fram. Visst tog det en eller två dagar längre än det kanske skulle gjort om jag skrivit rätt men det kom fram.
    Tycker det är sällan posten misslyckas.

• Dofilus

"Mjuik: Tycker det är sällan posten misslyckas"
    Jo, på A-post/1:a-klassbrev (alltså sådana brev som levereras över natten) är Posten mer eller mindre världsledande. Har för mig att det är drygt 95% (eller om det var 98%) som kommer fram i tid (dagen efter). Räcker ju med t ex en dålig/otydlig adress, en havererad lastbil osv för att tappa nån %.

• Marlean

Själv GILLADE jag posten förr. Innan de tog brev som skulle till tyskland (Germany) och skickade till Thailand *inte en bokstav rätt där?* och inte lät andra brev komma fram. En del väääääldigt försenade, sedan höjde de portot om och om igen... sedan stängde de ner sina kontor, idag kan ingen ge raka svar på något, varesig på posten "Vi är ju inte till för privatpersoner längre!" eller på Ica "Jag måste ta de andra kunderna nu, men du kan ju gå till Posten.".

Svar på tråden Hur fungerar Posten?