• oOmejaOo

Hur mycket kostar det att ha linser??

Funderar på att skaffa linser i stället för mina glasögon. Men har funderingar på vad det kostar? Vad det finns för linser att välja mellan. Jag har hört att det finns linser man kan ha i flera dygn, stämmer det??

~♥ våran underbara Meja ♥~
  • Svar på tråden Hur mycket kostar det att ha linser??
  • Jag är den bästa mamman dom har

vet inte men kolla lensway.se

mamma till tre 0212, 0408, 0701, 08 ?
  • oOmejaOo

smart ;)

• Nyfiken gul

Allt beror ju på synfelet du har och vilken typ av linser du väljer...

Jag har månadslinser - byter dom efter 30 dagar.. Jag KAN sova med dom men gör det aldrig.. är så van att stoppa i och ur dom så det är inget jag bryr mig om...

För mig kostar det ca 600 kr för ett halvår. Jag korrigerar synen varje år hos optikern.

• emsan83
    Nyfiken gul skrev 2007-10-12 21:14:35 följande:
    Allt beror ju på synfelet du har och vilken typ av linser du väljer...Jag har månadslinser - byter dom efter 30 dagar.. Jag KAN sova med dom men gör det aldrig.. är så van att stoppa i och ur dom så det är inget jag bryr mig om... För mig kostar det ca 600 kr för ett halvår. Jag korrigerar synen varje år hos optikern.
    hejsan måste fråga vad din optiker heter :)
  • oOmejaOo

jag har brytningsfel. och ser dåligt på långt håll, kommer inte ihåg vad det heter.

• presens konjunktiv

Ett tag hade jag månadslinser som man sov med. Dag och natt hette de, eller möjligtvis Day and night.

Nu har jag vanliga månadslinser och betalar ca 1200 kronor i halvåret, plus vätskor. Det beror på vad du har för synfel.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
  • Miiiaaa

Det beror ju helt på.

Sambons linser kostar 300kr för ett halvår, mina kostar 2500kr för ett halvår.

• Nyfiken gul
    emsan83 skrev 2007-10-12 21:15:16 följande:
    hejsan måste fråga vad din optiker heter :)
    det är bara optikern som får betalt... linserna beställer jag på nätet... därav det billiga priset...
  • oOmejaOo

oj trodde inte att det kunde slå så emellan priser. Får fråga min optiker vad hon tycker. Tack för alla svar!

• Jag är den bästa mamman dom har

min man beställde linser på lenswy och betlade runt 1500 för ett år

mamma till tre 0212, 0408, 0701, 08 ?
Svar på tråden Hur mycket kostar det att ha linser??