• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 4
  • Cia o krabaten

Hej och godmorgon.
    *Sätter mig och väntar på ett testresultat från Sparken*

Annis: Fy vad trist besked du fick med väntatid
    Gahhhh, ibland så önskar man att dte var mer privatiserat så man kunde köpa sig fram i kön!!!

• Finessan

God kväll flickor!

En skön liten paus från FL, men jag har inte pausat klart än, vill bara skriva att jag håller mina tummar för alla som snart BIM:ar, inkl. mig själv. Det nya jobbet har tagit all tid och energi den här veckan och jag har knappt haft tid att tänka på bebisar, skönt det också.

Cia, angående dina prover... Försök att få reda på vilka prover det är som du har tagit. Jag har för mig att du tog ganska så få och då tycker jag att det är galet av läkarna att säga att det inte är något fel. Det går inte att dra en slutsats av för få prover. I min första utredning lämnade jag massor av prover på just koagulering och alla visade ok, men det visade ju sig senare att det var långt från ok. Efter vad jag har läst mig till så hittas det orsaker hos de flesta, om man gör en sjujävla utredning.

Eftersom du befinner dig nära Sthlm så rekommenderar jag varmt ett besök hos Lucinakliniken. Må hända att en sådan rejäl utredning inte heller skulle visa något, men då kan du i alla fall känna att du har gjort näst intill allt man kan göra. Iaf här i Sverige.

Jag vet att jag tjatar om prover, läkare och allt annat, men det är för att jag vill er så himla väl. Jag vill att den kunskap jag har fått genom resan även skall kunna hjälpa andra i samma situation, inte bara mig själv. Eftersom mina efterforskningar har visat att landstinget oftast suger rejält när det gäller utredningar så känner jag att det är viktigt att sprida ordet att det oftast finns mer att göra när läkarna säger stop.

Annis, så tråkigt... Hoppas att det ordnar upp sig med kötiden.

Hur är det med symptomen hos er BIM:are?

Stor kram till er alla!

Än har den feta damen inte sjungit
  • Cia o krabaten

Finessan: Tack för pushen, ska göra det.
    Ska se om jag kan få mailkontakt eller nåt med läkaren, så svårt att göra allt via tfn med en sköterska som inte har nån koll på prover...

Själv har jag massor med symptom, men vågar inte uttala dem för då försvinner de nog

• Framtidsdrömmar

Hej tjejer!

Jag har mindre symptom än någonsin. Tänkte innan testet igår att det här är helt bortkastat. Men efter testet blev jag lite positiv. Tyckte mej se ett svagt svagt streck. Det är nog lite väl optimistiskt att säga att det var positivt. Men det fick mig att hoppas lite. Testade imorse igen och det svaga strecket fanns kvar. Jag återkommer med rapporter tror att jag ska köpa digitaltest på måndag och testa tisdagmorgon. Det är så jobbigt (fast lite kul också) att tyda andra test.

Annisf - Stor kram till dig! Lider med dig. Vilken väntan! Grattis i efterskott också.

Bubblan - Kanon att du fixade en ny tråd och länken i den!

• stella

Cia och krabaten: Jag pratade med sköterskan på Lucina. Hon verkar vara väldigt insatt i prover. Jag har också försökt med mail men det har inte givit något resultat. Jag ska ringa dit när jag fått mens och få en tid för undersökning vid ÄL. Samtidigt ska jag få remiss för att lämna prover på Karolinska.

• Cia o krabaten

Stella: Jag tänkte mer på sköterksan jag fick prata med på min KK... Hade ingen koll på vad fosfolipida antiokroppar var

Framtid/Sparken: Spännande!! Håller tummar. Du skulle ta Fragmin va? Och äter redan T??

• Finessan

Cia, att tala är minus, att tiga är plus.

FD (framtidsdrömmar), oj så spännande!!! Hoppas, hoppas....

Jag undrar hur många dagar till jag kommer kunna hålla tassarna borta från testen... Oskyldig

Än har den feta damen inte sjungit
  • Framtidsdrömmar

Vad roligt det är när så många har BIM samtidigt!! Håller tummen för oss!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 4