• Madida

Stora strumpbyxor?!

Jag söker efter stora strumpbyxor. Har hittat ett antal men det är bara tunna strumpbyxor och jag vill ha såna tjocka. Har typ strl 50-52 så när jag säger stora så menar jag STORA Tips på vart man kan hitta det?

• Svar på tråden Stora strumpbyxor?!
  • April Mamma

Strumpbyorna är ju oftast "töjbara" så ett på i XL borde nog funka...dra lite i dom osv..

Jag har flera par i L som är väldigt töjbara...dom blir stora ef ett tag.

• April Mamma
    April Mamma skrev 2007-10-12 22:30:18 följande:
    Strumpbyorna är ju oftast "töjbara" så ett på i XL borde nog funka...dra lite i dom osv..Jag har flera par i L som är väldigt töjbara...dom blir stora ef ett tag.
    föresten..har köpt mina på Lindex..
  • Madida

Mrs Kaffelatte: Har du tjocka strumpbyxor? Var köpte du dom och vad hette dom? är desperat

• TessanSessan

Har tyvärr inga bra tips men du ska nog skippa Lindex iaf för jag har storlek 36 i vanliga fall, men deras strumpbyxor måste jag ha storlek 40/42 i!

• Madida

Men SUCK!!! *stampar i golvet*

Jag vill ha tjocka strumpbyxor till min tjocka kropp Ska det vara så svårt??!!!!!

• Madida

smulan: Tack! Ska sticka dit och titta imorgon.

Var inne i en specialbutik häromdagen. De säljer bara strumpor och strumpbyxor. Mängder! Jag gick in och frågade om de hade tjocka strumpbyxor som kanske skulle kunna passa mig. Hon skrattade lite överlägset och sa "Nej det tror jag inte, den största storlek vi har är 44"
    44???!!!! Fattar dom hur många personer det finns som har strl 46 och uppåt.

• Petrah

jag köpte mina på Lindex för L och XL är ju supersmå. så jag köpte 3 par tjocka på Lindex i stor storlek. köp dom allra största för dom är fan inte gjorda för oss större o långa personer.

Wild, Raw and Beautiful
  • Anna Paulita

Lindex har ju förutom XL även XL 1, XL2 och XL3. Jag tror nog du hittar något där.

• Hemliga 72an

Har dom inte på H&M Big and Beatiful avdelning? Jag är också stor men brukar inte köpa tjocka strumpbyxor. Dock köper jag mina kläder där. Värt att kolla upp kanske?

• Madida

Tack tack för alla tips!
    Vanliga strumpbyxor är inga problem att hitta, men tjocka strumpbyxor är nästan omöjligt. Ska dock ge det en chans till.

• vänat

Xl motsvar ju 46/48 så de går ju inet att töja så de passar 50/52 eller 52/54.

Men har du kollat om det fins på Kappahal? eller i ellos katalogen? där vet jag att man för några år sedan hitta så stora stumpbyxor som är lite tjockar har dock inte koll på läget nu.

• Enjoy life

Hope:
    Jag vet hur du har det, finns nämligen knappt att få tag på.
    Köpte själv lite tjockare i stl 52/54 på Lindex, en storlek jag absolut inte ska ha problem att få på mig. Men jag var chanslös!!! De var riktigt små i storleken.

Ellos har inga
    Cellbes har inga
    KappAhl verkar inte ha XLNT i tjocka strumpbyxor över stl 46/48.
    Lindex har ej.
    Åhlens har ej
    H&M har ej

www.my-size.se har jag hittat, de har storlekar.
    Vet att det finns på en nätbutik till, återkommer.

• Madida

Så tjocka ska inte ha tjocka strumpbyxor?! Sorgligt..

Ska dock kolla de ställen ni tipsat om..

Svar på tråden Stora strumpbyxor?!