• Fommpen

Hyra klänning i hemstaden eller där man gifter sig?

Vi bor i Göteborg, men ska gifta oss i Östersund nästa sommar. Om jag inte är allt för snål så har jag tänkt att hya en klänning. Ska jag göra det i Göteborg och  ta med den upp till Östersund, eller hyra i Östersund? Man måste väl prova innan?

Vad brukar en enkel klänning kosta att hyra?

Vilda och Adam 22/12-06
  • Svar på tråden Hyra klänning i hemstaden eller där man gifter sig?
  • Erika

Enklast är väl att göra det i göteborg så vet du med säkerhet att du hittaren du gillar, alltså du har ju mer tid att leta i olika affärer.

• anniecaroline

jag skulle nog också förslå att du hyr i gbg så du hinner pröva klänningen och dom hinner sy in eller så om det behövs..

• Fommpen

Brukar det inte bli jättemycket dyrare om man måste hyra klänningen i kanska 3-4 dagar istället för bara en dag?

Vilda och Adam 22/12-06
  • malincha

Tror att det är lättare att hyra där du bor beroende på hur lång hyra de har...jag kan tänka mig att ni åker upp några dagar innan bröllopet och kanske stannar nån dag efter!?
    För min del blev det billigare att köpa än att hyra. Men priserna är ju så varierande att den DU vill ha kanske är dyrare att köpa än att hyra.
    Lycka till!

• Thursday

Nu har inte jag gjort det, men brudklänningar används knappast varje dag så det kan väl inte vara så stor prisskillnad...?

Svar på tråden Hyra klänning i hemstaden eller där man gifter sig?