• Natalii

sånger till dop !!!

någon som vet någon fin sång som passar att sjunga på ett dop? på min systerdotters dop sjöngs isn´t she lovely och en sång av sara löfgren, så dom går inte..
    och jag vill gärna ha en sång till min son =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-14 16:28:22:
    tack för alla tips! vi har valt :välkomen till jorden och himlen måste sakna en ängel! såååå fina så man gråter av lycka=)

• Svar på tråden sånger till dop !!!
  • SkånetösiNorrland

Det finns en sång som heter "Du vet väl om att du är värdefull" men vet ej vej som skrivit eller gjort den.

• Lucke

Here comes the sun med Beatles är fin, och Shirley Clamps Kärleken är eller Att älska dig. Kanske en barnsång? Astrid Lindgren? Det finns en otroligt vacker dikt av Karin Boye, "När solens strålar genom rutan smyger" tror jag den börjar.

• Vagabond

"Lycke liten" är en underbar sång, den passar toppen på dop. Carola sjunger den på sin barnskiva.
    Kommer tyvärr inte ihåg vem som skrivit den, men den är norsk från början.
    UNDERBAR!

• havre

älskade barn!!! Är en såååå fin låt. dopguiden.se gå in där och lyssna!!! Fint underbar text

• Sommar mamma

När Axel döptes sjöng en bekant "det vackrast jag vet" (heter den så??) med Cecilia Wennersten. Jätte vacker låt.

• Niica

Handens fem fingar med Lisa Nilsson

• Pernilla3

"Vi hade handens fem fingrar" Och "Älska mig" när Tuva döptes.

• Smus

Det gåtfulla folket! Av bebbe Wolgers. Underbar. Den hade vi på min dotters dop, samt Majas Visa.

• tuvamamma

"Du är det finaste jag vet" och "Himlen måste sakna en ängel" hade vi när Tuva döptes.

• Nilka

Älskade barn som du hittar på dopguiden.se hade vi på vår namnfest för lillan o den blev väldigt omtyckt o uppskattad!

Wilma - vår ögonsten
  • 2bmamma

Himlen måste sakna en ängel samt Underbarn vill vi ha när dottern döps!!! Fast det godtog inte prästen för det ska inte vara ngr profana sånger utan bara psalmer... Gissa hur ledsen jag är.... Den ena låten var dessutom kopplad till min pappa som dog hastigt i våras - en månad innan tösen föddes.

• Love2007

Vi döpte nyss vår son, vi hade två solosånger, I varje andetag (Every breath you take) och Vaggvisa för flyktbenägna (Håkan Hellström). Jättefina låter tycker vi.

• Tessie80

Vi ska ha "Prins Noel" på våran sons dop och den är ju superfin! Efter vi bestämt det så har jag hört nåt förslag om den där Aladin-sången "En helt ny värld", den är ju också väldigt fin!

Svar på tråden sånger till dop !!!