• grynet80

lukta gott i garderoben

Skulle behöva lite tips.. Vad har ni iera garderober för att det ska lukta gott? Mina kläder luktar lite instängt.
    Har ni doftpåsar eller gör ni nåt annat för att det ska dofta fräscht?

• Svar på tråden lukta gott i garderoben
  • Engla Grace

Jag har en doftpåse som luktar ganska skarpt, den räcker för hela klädkammaren och doftar jättegott. Sen har vi i princip bara kläder där, dvs. inga ytterkläder eller skor eller träningsväskor. Då är det mesta fräscht och nytvättat som ligger där. Har alla handdukar o lakan också därinne.

Om det fortf är instängt kanske du skulle måla om (om det är den typen av garderob).

Lycka till!

• grynet80

Ja antagligen har man för mycket grejs liggande på golvet i garderoben. Får väl rensa... Måla, ja det är ju kul när det är färdigt ialla fall.
    Var ar du köpt din doftpåse?
    Tack för tipsen!!

• Engla Grace

Ja, den köpte jag i en sån där liten prylbutik. Du vet där de har en massa småkrams; tvål, ramar, krukor, ...

Målningen är lite extrem kanske, men i förra lgh hade vi samma problem som er och det kändes lite trist att tvättade kläder luktade unket. Men i nya lgh som egentligen är lika gammal, men helrenoverad, så har vi inte problemet längre.

• Ellah

Yankee Candle har underbara doftpåsar, bland annat en som luktar nytvättat (och den luktar äkta nytvätt!).

• grynet80

Kan man beställa därifrån?

• Ellah

Ja, de ska gå att beställa via nätet. Jag köpte dock min i butik.

• grynet80

Vilken doft tror du att det är? Midsummer´s night eller ocean water som luktar nytvätt?

• ZezzA80
    grynet80 skrev 2007-10-13 12:21:48 följande:
    Vilken doft tror du att det är? Midsummer´s night eller ocean water som luktar nytvätt?
    clean cotton är det som luktar nytvättat.
  • grynet80

o den som inte fanns....

• Ellah

Ok, läste att de ej kommer finnas mer. Synd!

• Im Fabulous

Min mamma lägger vanliga tvålar i sina lådor och garderober. Det luktar gott, men inte för mycket.

• grynet80

Jag hängde upp en tvål medans jag googlar

• musli
    Ellah skrev 2007-10-13 12:29:07 följande:
    Fast här är den kvar;ugley.se/shop/product_info.php&produ...Googla på det så får du upp massor.
    Fast om man klickar på något i menyn till vänster, t.ex. rumsdoft, så får man upp testen "Shoppen har upphört"!!!
  • Ellah

De finns kvar i vissa shops - googla så finner ni dem, om de är av intresse.

• suzet

Jag gick in på nätet och hittade just vad som blev rekommenderat! Nu har jag skickat efter denna väldoft

Svar på tråden lukta gott i garderoben