Sockerfria muffins till bebis?
Är det någon som har ett recept på muffins utan socker? Jag tänker att man kanske kan ha i några övermogna bananer istället som sötnigsmedel. Eller måste man ha socker?
Det är tänkt till en bebis på 7 månader
Är det någon som har ett recept på muffins utan socker? Jag tänker att man kanske kan ha i några övermogna bananer istället som sötnigsmedel. Eller måste man ha socker?
Det är tänkt till en bebis på 7 månader
www.dagensmuffin.se/recipes.pl Här finns massor av recept. Du kan välja vad du vill ha i och vad du inte vill ha i när du söker.
Här kommer ett recept som jag tycker är enkel och god. Det är viktigt att bananerna är mer övermogna än att de är gröna. Det kommer fram mer smak och sötma då..
2ägg
2 riktigt mogna bananer
2dl mjöl
1tsk bakpulver
50g smältsmör
vispa ihop ägg och bananer med elvisp, blanda sedan i mjöl, bakpulver och smör.
Lite blåbär eller hallon som du lägger på efter du klickat i smeten i muffinsformarna.
ca 15min i 200grader( beror på ugnen)
pyreluringen: Tack! precis vad jag letat efter! Men hur många muffins blir det ungefär och ska man ta stora eller små muffinsformar? (till den där baktiden alltså!)
februarii: tack du också! Ska leta där.
Jag brukar ta stora men fyller dem kanske bara till knappt hälften så att de kan jäsa utan att det blir kladd av bären. Hur många det blir beror på hur du fyller men ca 10-12 st kanske..