• Anonym (orolig!)

kan munsår (herpes) smitta från mun dit ner??

hej e de nån som vet om munsår (herpes) kan smitta dit ner? jag o sambon hade sex i går o han gick ju ner på mig o jag på han o så hade vi sex. imorse såg vi att han hade fått munsår vilket vi inte märkte igår då. så jag undrar om vi kan ha fått herpes dit ner nu.nån som vet? har för mig att jag läst nånstans att de inte e samma virus på munnen o där nere o att de inte ska smitta men har oxå hört att det kan göra...e jätte orolig nu vill ju inte ha nå äckel dit ner! o inte sambon heller...usch

• Svar på tråden kan munsår (herpes) smitta från mun dit ner??
  • Anonym

Ja det kan smitta av sig där nere och det är mindre kul

• LillaÄrtan

Jajamensan det smittar dit också..

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Kotten i magen Bf 071023 ~
  • Anonym (SSK)

Ja, man kan få munherpes i underlivet och könsherpes i munnen.

/sjuksköterska på gyn

• Anonym (orolig!)

men usch o tvi!!! så vi kan alltså ha fått det nu?! vad hemskt jag dör har aldrig haft nån könssjukdom i hela mitt liv...nu vill jag bara gråta...o herpes av alla

• Anonym (SSK)

Men är det herpes då?

Kan ju lika gärna vara vanligt munsår.

• Anonym (orolig!)

e de nå skillnad? de e som en liten blåsa...
    Anonym (SSK) skrev 2007-10-13 09:59:18 följande:

Men är det herpes då?Kan ju lika gärna vara vanligt munsår.
  • Anonym (orolig!)

finns de nåt man kan göra i förebyggande syfte?

• Anonym (orolig!)

puffar

• miss Y

liten blåsa måste inte va herpes nödvändigtvis. har han fått det diagnotiserat?

är det herpes så kan det smitta ner dit. dock har jag för mig att motsatsen inte gäller... lite osäker men vem vill sätta sin tunga mot ngt som är infekterat???? =/

• Anonym

Det är olika herpesvirus, men visst kan det smitta emellan.

Svar på tråden kan munsår (herpes) smitta från mun dit ner??