• Jenny81

Flytta till sandviken

Vi kommer att behöva sälja vårat hus som vi har i en liten by i södra hälsingland, och bege oss söderöver (inte jättelångt då alltså), för att jag ska kunna jobba.
    Ett alternativ vi har då är sandviken. Känns på något sätt lagom stort, och jag får i så fall ca 2 mil till jobbet och sambon får 3 mil (pendlar åt olika håll då alltså). Så de känns mest rättvist.

Vi har ställt oss i bostadskö och i dagis-kö.
    Men, tänkte höra om någon här kan sandviken eller vet lite mer..

Var är det barnvänligt att bo? Vi känner ju inga familjer med barn i samma ålder som Matilda där, så det känns viktigt att det blir i ett barnvänligt område med barnfamiljer runtikring. Närhet till lekparker, dagis och gärna till typ pulka backe?

Finns några bra ställen? Hur är sandviken att bo i? Hur är dagis?

• Svar på tråden Flytta till sandviken
  • Jenny81

Jo parkbadet besökte vi för några år sen. Mysigt där!!!

• anniecaroline

Jag är inflyttad från uppsala till sandviken och har nu bott här i ca 2 år men eftersom jag inte har någon kotte än har jag inte jättebra koll men jag skulle nog föreslå smultronbacken, dom har nära till skola och dagis samt lekplatser. Inte jättelångt till stan heller.

• Jenny81

Okej. Var ligger den?? I vilket bostadsområde? När jag söker på sandvikenhus söker man ju på bostadsområden. Har mest kollat på björksätra än så länge...

Svar på tråden Flytta till sandviken