• Åse

Hur får man rena fönster???? :-o

Jag har försökt med alla knep jag kan.
    Får det bara att bli flammigt.

Några bra tips?

• Svar på tråden Hur får man rena fönster???? :-o
  • Kär och galen

i tipstråden som fanns igår använde de vist tidningspapper

• HaJoMi

Ja diskmedel och vatten, fönsterskrapa och sedan tidningspapper tycker jag gör susen! =)

• Emy

Jag får flammigt när jag använder något annat än fönsterputsgrejs... tex vim eller diskmedel.

• Sefyria

Jag har ett bra tips som funkar för att få rena fönster. Jag antar att det är ett husmorstips från gamla dar, men så här lyder det:

Jättevarmt vatten, en skvätt fettlösande diskmedel och en eller två tsk ättika.

Jag kör aldrig allrengöringsmedel eller dylikt, för det här funkar. =)

• Bisquit

Jag har hört att biltvättsfönster medel.. Va heter det.. ?
    Spolarvätska sa fungera..

Man blandar i det i vattnet. Tror det är typ en kapsyl till 5 liter eller nått sånt..

Men jag komemrnog ta hem en fönsterputsare.. Är så trött på att putsa fönster..

Mvh G

• BaraPyssel

När jag jobbade som fönsterputsare använde vi varmt vatten och någon droppe Yes- diskmedel i. Tvättade fönstret och skrapade av med gummiskrapa.
    //Joanna

• våsann

Och vänta tills alla gator är sopade! Jag gjorde misstaget att duktigt dra igång tidigt som tusan. Allt var som ogjort efter att dom sopat gatorna i området!

Ett tips är också att köpa riktigt bra verktyg. Jag köpte skrapa med tillhörande tvättöverdrag i tyg på en färgbutik, tydligen samma som proffesionella fönstertvättare använder...vilken skillnad!

• Marlene

jag använder varmt vatten och yes, gnuggar med en trasa och drar sen av med en skrapa.

• turia

jag använder en svamp som sitter på min fönsterskrapa..sen e det bara skrapa av skiten...

• Åse

Tack allihopa för tipsen!

Det är sååå tråkigt att tvätta fönster, men resultatet
    är ju trevligt (när det inte blir flammigt).

• ung3barnsmamma

Jag måste bara berätta ngt roligt med en glimt i ögat

Vecka 18 kommer våra nya fönster som är SJÄLVPUTSANDE det ni tjejer, jag lovar er att jag ALDRIG mer kommer att stå där med fönsterputs och trasa!!

Annars när jag putsar så använder jag YES diskmedel och tidningspapper!

• turia

vad är det för sjölvputsande???

• ung3barnsmamma

Turia:

Det är Elitfönster som har tagit fram ett fönster som är självputsande,låter helt otroligt men det är faktiskt sant!!

Jag återkommer med länk!!

• ung3barnsmamma

Jag hittar ingen bra länk....men ni kan gå in här och läsa om själva kampanjen och lite fakta om just elit extreme!

www.fresks.se/Main.aspx

Svar på tråden Hur får man rena fönster???? :-o