• Soulettes

tvättpåse?

okej brudar hur tvättar ni era bh's? minns att min mamma hade/har en tvättpåse till sådant ändamål som bara är å stoppa i maskinen så jag har tittat runt lite på ställen som säljer underkläder men det verkar inte finnas, eller är jag blind?!

har sprungit runt i sportbh typ hela livet men nu är man ju inte singel längre och grabben vill ha något fint, förrutom mej då, att titta på ibland så det kan jag väll bjuda på men jag fullkommligt hatar att göra sådant som slösar onödigt av min tid så tvätta för hand vill jag verkligen inte göra! så som sagt hur gör ni och existerar fortfarande den här påsen?

kinda lost!

• Svar på tråden tvättpåse?
  • Fru Indosaurie

jag använder alltid tvättpåse. Det finns nog säkert på rusta och såna affärer.. jag köpte mina senaste på ullared
    Vet att dom har på kappahl också, brukar ligga runt kassorna. Fråga i affären!

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • PiaLottan

Åhléns har flera varianter...typ 30 kr

• Soulettes

sweet! och det funkar på allt som ska tvättas i handtvätt? tänkte lite på babydolls och korsetter som kanske kanske blir något för framtiden.

• BabyJay

Alltså tvättpåsen används ju för att om tyget skulle gå sönder å byglen åka ut, så stannar den i påsen å förstör inte tvättmaskinen.

• PetraB

Alltid tvättpåse, kan förstöra maskinen annars, finns på jysk, rusta och säkert hm...!

• carola1977

tror det finns tvättpåsar på mataffärer också. typ där de har trasor och sådant.

• Soulettes

så det är alltså därför man har handtvätt på sådanna klädesplagg? fick för mig att det var själva plagget som skulle ta stryk. visst visste jag att även maskinen inte tål det så bra men trodde som sagt att det gällde själva plagget först och främst. men thank you darlings!

• strojes

Använder alltid tvättpåse till bygelbh:ar! De finns där tvättgrejjer finns i lite större livsmedelsaffärer (inte säkert att tex ICA Nära har) alltså klädnypor mm.

• BabyJay
    Soulettes skrev 2007-10-13 14:41:44 följande:
    så det är alltså därför man har handtvätt på sådanna klädesplagg? fick för mig att det var själva plagget som skulle ta stryk. visst visste jag att även maskinen inte tål det så bra men trodde som sagt att det gällde själva plagget först och främst. men thank you darlings!
    Näe... Det är för tvättmaskinen! På en del tvättmaskiner finns ju nu handtvättsprogram.. kan ju vara värt att kolla! Så kan man ju köpa handtvättskläder ändå! Lycka tilL!
  • Soulettes
    BabyJay skrev 2007-10-13 15:00:09 följande:
    Näe... Det är för tvättmaskinen! På en del tvättmaskiner finns ju nu handtvättsprogram.. kan ju vara värt att kolla! Så kan man ju köpa handtvättskläder ändå! Lycka tilL!
    va seriöst??! måste kolla manualen!
  • Soulettes
    BabyJay skrev 2007-10-13 15:00:09 följande:
    jag vill ha din maskin, om du nu har en sådan förståss. fast nu gick det ju bra med tvättpåse också :)
  • BabyJay

Gör det! Vi har inte handtvättsprogram på våra maskiner (allmän tvättstuga) så jag köper aldrig handtvättsgrejer. Men mina behåar tvättar jag i maskinen i påse! Sedan är det ju vissa material på behå som inte ska tvättas i maskin, men dte kan man ju fråga om i affären!

• BabyJay

Men snart blir det hus och då köper jag defintivt en med sådant program!

• Amrit

Jag vet inte vad för tvättpåse ni tjejer använder men jag har aldrig ens hört talas om att tvättpåsen skulle skydda maskinen från byglar. Endera använder ni någon mkt speciell påse eller så har ni gått på en myt? Jag har lyckats paja två maskiner mha bygel-BH trots tvättpåse. Där jag bor nu står det stort i tvättstugan att tvätt av bygel-BH är förbjudet med eller utan tvättpåse! Jag använder alltid påsen för plagg med känsliga tyger och strumpbyxor som annars kan fastna runt trumman på maskinen.

• Anna Wiklund

Hej hej!  Jag jobbar i en underklädesbutik i Sundsvall och där säljer vi åtminsonde tvättpåsar
    Tippar på att du hittar det om du annars frågar på nån underklädesbutik eller underklädesavdelning där ni bor. 

Lycka till!

• LinnV

ni vet väl att istället för att köpa en tvättpåse kan man likaväl ta ett örngott eller liknande

Svar på tråden tvättpåse?