• Mimer

Hormonprickig bebis

Min lilla kille på 1 månad har hela ansiktet, huvudet och öronen fullt med hormonprickar! Han ser rent bedrövlig ut stackarn Är det vanligt/normalt att det blir så otroligt mycket? Han har prickar överallt som sagt, men inget på kroppen.

Ibland blir han som lite torr på det också, fnasig, kan/ska man smörja på något eller kan  det bli värre då?

Det började för ett par veckor sen och blivit värre. Hur länge brukar det hålla på?

• Svar på tråden Hormonprickig bebis
  • pist

Så där såg min son ut åxå!!! om du ammar kan du smörja in med bröstmjöljk, tyckte att det blev aningen bättre då.... Mot torra fläckar kan man köpa salva på apoteket som innehåller propylenglykol... man kan få det på recept av bvc-ssk.
    kram

• lola0626

Åh min lille har oxå haft massa hormonplitor.. har haft barnolja i badet och sen låtit dem va eftersom de inte stört honom.har vid ngt tillfälle smort med mjukgörande creme där han varit torr. de försvinner efter ett tag.. de kommer o går i början.

• JLP

Jag har en son som oxå har massor av hormonfläckar. Jag smörjer in med idomin salva å tycker att det blivit lite bättre. Han har haft det förut å då höll det i sej i nån vecka om jag inte minns fel.

• Mimer

Ok då finns det fler med bebisar med acne ,  ser ju ut så!
    Hoppas det går över snart, vill ju ta massa fina kort nu.

• Vicryl

Min son har också haft hela ansiktet, halsen och nacken full! Även en del på bröstet. De kom när han var ca 4 veckor och försvann för några dagar sedan (han är 6 veckor nu). Vi smörjde med Miniderm (finns på Apoteket) eftersom han blev så torr och fnasig. Det var BVC som rekommenderade det.

In cauda venenum
  • Snorflas

Min dotter var också alldeles prickig. Smörjde lite med barnolja när hon var torr men det var inte ofta. Bara att stå ut med det. Tror inte att de lider så mycket av det själva i alla fall.

• MajaK

Pröva att smörja ansiktet Miniderm - fungerade jättebra för oss!

Svar på tråden Hormonprickig bebis