• Litheo

Canada Goose, hur veta äkta?

Jag hark öpt en begagnad Goose jacka som ser ut exakt som en äkta med serienummer och allting. I annaonsen stod det att den var äkta o att alla kvitton o lappar fanns kvar.

Har ngn sett ett kopia som även har serienummer? De kopior jag sett är de med pälsar som är tunna, sämre kvalitet o inget serienummer eller andra lappar på insidan av jackan. Den jag har har även fleece innanför bröstfickorna som det står i "detaljer" på jackan att de äkta har.. kan det vara en kopia ändå?

Jag ska få kvittot på jackan på måndag av henne jag köpte den av så jag vet men man undrar ju om man blivit lurad...

• Svar på tråden Canada Goose, hur veta äkta?
  • Litheo

Nej jag köpte den på Blocket där det stod att den var äkta med alla lappar, kvitto osv. Pris 3500:- (nypris 5500 men jag prutade ner den till 1800:-  vi d affär inom en timme (hon var i akut behov av pengar) Ringde sen eftersom inget kvitto var med o hon sa att hon hade så bråttom o få iväg den för jag skulle få den dagen efter men hon sa att hon skickat det i fre så jag ska få det på måndag.

Det jag undrar över:

Har ngn sett en goose med serienummer och allt MEN som vart oäkta?

• JLS

Vad jag hört är de som gör kopiorna VÄLDIGT duktiga i en del fall, det kan vara nästintill omöjligt att skilja en äkta från en oäkta. Men bästa du kan göra är kanske att gå in en butik som säljer canada goose och fråga expediten och jämföra med en likadan äkta.

• Litheo

Jag har bara hört om kopiorna från Kina och de har ju inga serienummer och sedan är det ju ingen riktig päls heller. De ser man verkligen att det är kopior. Jag väntar med spänning på kvittot iallafall

Min jacka har alla detaljer som det står att de ska ha.. jag tror inte de kostar på flecce på insidan av bröstfickorna på jackkopiorna men det har min.. hoppas den är äkta.

• Lola Jämtland

Ts

Du kan ha blivit lurad.
    Det finns just nu en tråd med samma ämne som detta där man oxå har prutat ner jackan o kvittot saknas!

//Blir det nånsin våran tur.....
Svar på tråden Canada Goose, hur veta äkta?