• Kvasthilda76

Tips på "läskig" mat till Halloweenfest?

Alla tips är välkomna...tänkte mig någon typ av buffe´mat...

• Svar på tråden Tips på "läskig" mat till Halloweenfest?
  • Kaxmaja

Hotdogs som du bryter av och doppar den avbrytna delen i ketchup. Sedan sätter du ett mandelflan som nagel på den andra änden. Då blir de avhuggna fingrar.

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • burtok

gör en bål och färga den grön med karamellfärg....

• mjuik

Fyll plasthandskar med vatten och frys.
    Sen lägger du dem i bålet.

• Okaa san

kärleksvåfflorvåfflor med monstergräddegrädde! :D du blander i grön karamellfärg i grädden, och röd i våffelsmeten! :D inte så mycket, men en kul sak, dock kanske inte till nån buffe, men till barn kanske? :)

• Kvasthilda76

Tack för alla tips...skitkul att låta fantasin flöda...Själv var jag på en Halloweenfest en gång där efterrätten "Chokladpudding" serverades ur plastpottor med en bit toapapper hängandes över kanten...Urrrrkkkk!

• Snooze

Detta är ju förstås inte mat men rätt kul ändå...brukar ha det på barnens halloweenfester. Häll ut ett par droppar röd karamellfärg i en kasse och "gnugga" runt. Släng i marshmallows, blås i lite luft i kassen och skaka. Vips har du blodiga bomullstussar att bjuda på...gör samma sak med grön färg och popcorn och de möglar supersnabbt Sen brukar jag doppa en tandpetare i smält choklad och måla spökansikten på maränger....

• AnnaK

hem.passagen.se/annmari1/halloween/01/recept.html

Spindlar
    Ta en vanlig vetedeg och baka ut som spindlar med 8 ben.

Råttor
    Gjorde vi av negerbullar som vi satte dit svans och öron på (godisremm och nonstop)

Spökbananer
    Frys bananhalvor (de har en naturlig spökform) med pinnar i (för att hålla i). Måla dit ögon med smält blockchoklad

Benknotor och larver
    Servera kycklinglår och ris

Grodslem
    Gör en sats gelè och färga den grön, stoppa i gröna godisgrodor innan gelen har stelnat helt.

Blodglass
    Servera jordgubbsglass.

Häxäpplen
    Doppa äpple i smält blockchoklad. Sätt dit nonstop som ögon och godisremmar som mun och hår. Till hatt använder man en upp och ned vänd glasstrut.

Pumpabakelse
    Dela en rulltårta i skivor. Spritsa på lite vispgrädde och lägg på en persikohalva. Skär till trekantiga bitar till ögon och näsa samt en "taggig"mun av tex cockteilkörsbär eller annan frukt.

Dödskallar
    Dekorera päronhalvor med smält blockchoklad

Tips från min gästbok - jag har inte prövat dem själv
    Häll karamellfärg i läsken

Köp svart pasta ( gjord med bläckfisk)

Häll grön karamellfärg i mjölk

Stekta äpplen med gele maskar i.

Ta nudlar och färga dem röda

Drick pressad blodapelsin

Gör "ishand" till Halloweenbålet! (Frys in vatten i en oanvänd latexhandske, som du knyter ihop med)

Klä ut dig och bjud på läskig middag och snacks, som t.ex mjäll=socker, torkade pupiller=russin m.m

Gör potatismos med grön karamellfärg i.

Gör en chili con carne, lägg i lite skämtsaker såsom:hundbajs, avsågade fingrar, spindlar, skalbaggar...pass på så ingen sätter i halsen bara

Skala" Vindruvor och lägg i bål m.m Ser ut som ögon

Doppa godissockerbitar i röd karamellfärg . Det blir härliga blodklumpar

Ta colasnören och dopa i grön karamelfärg då blir dom gröna ocj jätte häftiga

• jessican

Munkspindlar

Ta en gräddmunk, sätt i ben av godissnören och ögon av nonstop.

Svar på tråden Tips på "läskig" mat till Halloweenfest?