• Tesie

Flyttgubbar!

Hej kan ni hjälpa mig lite!

Jag ringde ett flyttbolag för att få hjälp att flytta ett gammalt o mycket tungt piano från mitt ex till min lägenhet där dte oxå skulle upp en trappa, trappan är lite svängd! Detta talade vi om redan innan, o de tackade ja till jobbet tan att ens titta på trappan i fråga! Vi har mätt o det GÅR att få upp pianot där!
    De fraktade pianot till mig men sa sedan utan att ens knappt mäta trappan att det går INTE att frakta det uppför trappan! Det kommer att fastna o allt var det var! Min pappa mätte, min mamma o bägge säger att det GÅR att få upp det!
    Frågan är alltså, ska jag betala fullt pris 1875 kr för mitt piano som nu står i hallen, det har flyttats 400 m, de bröt sitt avtal!

Jag anser att jag ej ska behöva det! Då började flyttsnubbarna att snacka om lite mindre betalning men svart! Jag anser att detta är fel!
    VAD ska jag göra?

MVH Marie

• Svar på tråden Flyttgubbar!
  • Leonie

Betala inte! Och säg att du jobbar på Skatteverket.

• Blomsterbiet

Jag hade nog ringt konsumentombudsmannen.

• Signatur

Nej, du ska inte betala för det! Inte fullpris iallafall. Vänd dig till konsumentvägledaren i kommunen eller till allmänna reklammationsnämnden.

• Tesie

Tack ska ni ha!! Ska göra som ni säger! TACK ännu en gång!

• Zenobia

men du tesie jag gillar ju ditt pianot i din hall det ser såååå snyggt ut *ler*:-P

hehe ja har sätt bild på pianot i hallen =)

• Tesie

hehe tack ska du ha! Jaa det ser ut precis som en bordell, fattas bara de där snygga sexiga röda sametstapeterna nu!

• Zenobia

jopp de är bara att ta på dig kläderna innan killen kommer hem och sitt där och spela men obs glöm inte nät strumpbyxorna, sååå kinkigt så

• Tesie

*skrattar*

Ska inte glömma, det blir en sväng förbi Eruba när jag är på stan då eller kanske INTE!

• Zenobia

joooo lite kingit..
    visste inte att du bode i en pioanobar och att där du bodd evar vilda westen

• Tesie

Zenobia... ja man kan bli lite lurad för det som ser ut som ett radhusområde är igentligen en Wilda Vesten bordell

• Zenobia

jopp precis, passa dig för polisen för du vet väl att boreller är olagliga

Svar på tråden Flyttgubbar!