• Anonym

Han kommer för fort!

Första gången vi hade sex så kom han i samband med själva penetrationen. Tänkte att det kanske hade med att han var spänd o eftersom det var våran första gång. Vi var båda 26 vid tillfället och han hade ju haft förhållanden innan mig. Tänkte att det säkert löser sig med tiden, men det blev inte mycket bättre. Strax efter att han kom in i mig kom han. Alltid. Kanske ett par till fem juck var vanligt. Eftersom jag älskade honom valde jag att se emellan fingrarna på detta och gifte mig något år senare med honom. Nu har vi varit tillsammans i fem år och det är fortfarande likadant. Jag har någon gång då och då lite finkänsligt föreslått att han kanske skulle kunna öva upp sitt problem så vi kan ha sex iallafall en liten stund innan han kommer. Jag köpte även en penisring med klitorisstimulator för att hinna få ut nåt av den lilla tiden vi har sex. I teorin, that is.

Senast vi hade sex så satte jag mig på honom och tänkte rida, eftersom han säger att missionären är den ställningen som är svårast att hålla sig i. Men han hann inte ens hela vägen in i mig innan han inte klarade mer. Penisringen hann vi inte ens starta. Detta var väl försök 5 med ringen, utan att jag fått testa eftersom han alltid kommer för tidigt. Då fixade jag inte att vara snäll och förstående mer. Då sa jag att det här måste bli bättre. Att jag saknade ett sexliv där jag fick ut nåt.

För saken är den att även om han kommer direkt så får jag inte ut nåt av att han ligger o tillfredställer mig oralt efteråt. Det är liksom över för mig då. Likadant om han gör det innan. Penetrationen och själva "dunkandet" är det som tänder mig och som jag får ut nåt av i sexet. Oralt "gör det inte" för mig. Inte dildos heller. Han måste helt enkelt hitta ett sätt att klara av att hålla igång längre.

När jag tog upp det till diskussion så försökte jag lägga tyngdpunkten på träning och kanske nåt hjälpmedel såsom salva som minskar känsligheten för honom. Jag frågade vad han trodde det berodde på. Var jag för trång? Var han för kåt? eller vad?!? Jag frågade om det alltid har varit så eller om det blir särskilt så med mig. Då svarar han att det är särskilt med mig. Dessutom lever han i nån självförnekelse om att vi inte haft det så i början av förhållandet utan att det blivit svårare det senaste.

Jag ber honom att träna eftersom det är det enda som skulle göra att jag fick ut något av vårat sexliv. Då säger han att det inte hjälper. Han tror att mer sex skulle hjälpa. Sex oftare, alltså. Men jag vet ju att det inte gör det. Vi hade sex väldigt ofta de första åren och han kom jättesnabbt då också. JHan tyckte jag snöade in på själva övandet, men det är ju där skon klämmer. För visst kan det ju bli bättre av att man övar. Han vägrar träffa nån och prata om detta med också. Detta är jättefrustrerande eftersom jag vill ha en man som orkar hålla på några minuter iallafall. Men han vill inte öva och jag orkar inte vara snäll längre.

Synpunkter tack!

• Svar på tråden Han kommer för fort!
  • Anonym

Ingen som kan skriva nåt?
    Behöver få en kommentar utifrån...

• Anonym (---)

Men när han kommit vad gör ni då? Är sexet slut då?

Jag hade en kille som var så för länge sedan och då gjorde vi så att istället för att fokusera på att han måste träna på att hålla sig längre så fick man helt enkelt räkna med och acceptera att det var så och låta honom komma direkt. När han gjort det så kan man börja om med förspel och hela peketet och andra gången klarar killen ofta att hålla sig längre.
    Dessutom blir det ju också psykiskt betingat för killen. Han har hela tiden i bakhuvudet att han måste hålla sig och till slut blir det en låsning. Om man då istället låter honom komma en gång direkt så behöver han inte få panik över att det kan hända och bli ledsen varje gång(för det blir han säkert även om han inte visar det)

• Anonym (mamma)

sånt där går faktiskt att träna!
    har ni mycket sex????
    när jag träffade min man var han lika dan, men tillslut lärde han sig visst var det jobbigt men har man sex ofta eller killen kommit nyligen brukar dom kunna hålla sig längre nästa samlag!
    visst nu har ni varit ihop ett tag, men be han runka innan ni har sex sånt här går att träna=)

samtidigt får man se posetivt han är så kåt på dig så han kommer med en gång antagligen=)

jag och min man har jätte bra sex sexar ofta och exprimenterarar, kommer han för fort kör vi på efter en halvtimme igen!

vi har föressten 3 barn så ibland är det ju lite besvärligare att ha sex!

• Anonym

Ja, när han har kommit så är sexet slut. Sex tillsammans ger mig ingenting. Det enda som händer för min del är att jag får gå och tvätta av mig. Ska det behöva var så? Om jag är på humör får jag fixa det på egen hand, vid tillfällen då jag är ensam. Jag saknar sex jättemycket nu. Vi har testat att han kommer nån timme innan sex, för att han ska orka längre. Det hjälper inte. Det kanske utökar sexakten från två juck till tio. Sen måste han ha en paus på en minut eller mer. Men så fort han rör sig igen så kommer han så den där pausen gör varken till eller ifrån. Det är så frustrerande. Ska jag behöva ha ett icke existerande sexliv för alltid eller finns det hopp?

• Anonym

Vi har också barn, och visst är det svårt att hitta tid till sex nu. En ytterligare faktor som inverkar i vårat sexliv är att han arbetar natt. De tillfällen vi kan ha sex är få.

• Anonym (---)

Fast en timme emellan är lite för länge. Jag tänker mer på att börja med lite förspel igen nästan direkt och kanske själva samlaget efter 5-10 minuter. men det förutsätter förstås att han är villig och faktiskt bryr sig om att du också ska få njuta.

• Anonym (mamma)

men ha sex oftare! det behöver inte bli så fortsätt fortsätt bara, ge er inte innan du fått ditt!!!!! kommer han så lätt har han nog inga problem att få upp den igen!

detta ska ju inte behöva förstöra erat äktenskap!

• Anonym

Vi har försökt att ha sex en kort stund efter att det har gått för honom första gången också. Det brukar resultera i att han är halvslak till en start för att snart tappa ståndet helt. Tror det sitter mest mentalt. Dessutom vill jag ju att han ska var hård. Han önskar nog att jag också njöt, men han vet ju att jag inte uppskattar oralsex varje gång utan vill ha vaginalt sex. Pressen är ju inte bra, men jag måste ju få framhålla mina önskemål också. Jag tycker jag har åsidosatt mina önskemål länge nog nu. Jag vet ju undermedvetet varje gång vi har sex att jag inte kan börja njuta av sexet eftersom det ändå är slut vilken sekund som helst. Jag vågar inte börja njuta för jag vill inte att han ska ligga och greja med mig efter han har kommit. Då ligger han bara o grejar för att jag ska komma och det tänder mig inte. Vill att vi ska ha det skönt tillsammans. Samtidigt vill jag inte åsidosätta mina önskemål bara för att inte såra hans självkänsla i all evighet. Han vill ju inte öva. Han brukar runka en stund innan för att han inte ska komma så fort, men det hjälper ju inte. Känns som att allt bara går i en ond cirkel nu. När vi har sex så känner han prestationsångest och jag hinner inte njuta. Hur bryter man den cirkeln?

• Anonym (mamma)

oj det låter verkligen jobbigt!
    man kan ni inte få hjälp genom läkare finns det något läkemedel????
    jag kan förstå dig när jag läste ditt sista inlägg, man blir väll så trött på det så man skiter i det eller hur???
    du kanske börjar få tankar om att ha sex med någon annan oxå för att få ditt sexliv tillfredställt! jag kan förstå dig i sådana fall.

sex är inte allt säjer dom men det är jävligt mycket faktiskt!

hoppas det ordnar sig på något sätt att ni kan komma fram till en lösning, och ni verkar ju verkligen försökt allt.

• Anonym

Jag frågade honom häromdagen (i hopp om att han ville hitta en lösning på problemet) ifall vi inte kunde gå och prata med någon läkare eller liknande ifall det fanns något att göra. Han svarade med att han tyckte att det var något man "tar hand om" hemma. Samtidigt gjorde han det klart för mig att han inte ansåg att det hjälpte att öva. Istället ansåg han att det hade med yttre faktorer att göra. Att vi inte hade sex tillräckligt ofta. Att vi har ett litet barn som ligger o sover i samma rum. Allt jag hörde var att han inte var beredd att göra något åt det som jag ser som problemet. Att han kommer för fort. Och absolut känns det som att jag vill skita i det. När det är en tidpunkt som vi kan ha sex så funderar jag på varför egentligen. Jag gör det för att han njuter. Det enda jag får ut av det är ju, som sagt, att gå och tvätta av mig strax efteråt. Av den anledningen så blir det att jag backar ibland. Samtidigt så gör en så kort sexakt bara att jag ligger vaken efteråt och känner mig frustrerad. Visst har jag tänkt tanken på att ha sex med någon annan. Skulle aldrig vara otrogen, men tanken har ju slått mig att jag kanske måste hitta någon annan att dela mitt liv tillsammans med. Sex är inte allt, men det är helt klart en viktig del i ett förhållande.

Svar på tråden Han kommer för fort!