• Anonym (rakat)

Kliar efter rakning

Kan nån hjälpa mig med lite råd. Tycker det känns frächt att ha rakat underliv. Inte allt men allt på "nersidan" så att säga. Mitt problem är att det kliar så förskräckligt efter ca 2 dagar. Antar att det är för att det då växer ut. Hur kommer man ifrån det, måste jag raka mig varje dag för att slippa kliet? Blir ju lite jobbigt på när man är på jobbet och det kliar.
    Finns det några husmorsknep där ute?
    En sak till, hur slipper jag de fula röda prickarna som blir mest vid bikinilinjen?

• Svar på tråden Kliar efter rakning
  • Lychee

raka oftare, så vänjer sig huden vid det. Se på karlarna när de rakat sig i ansiktet, inte kliar det? =p det är när håret växer ut igen som det kliar som mest.. varannan dag kanske räcker för att inte irritera området allför ofta?

köp after shave balm och ta på efteråt, loreals vitamin c anti-stress for men är bra. sen har make up store en bra lotion för detta med. För män ursprungligen men funkar utmärkt på bikinilinje med..

• Ellah

Jag baddar med sprit om jag rakar mig. Vanlig ren sprit, parfym eller rakvatten funkar utmärkt. Det bränner precis när man gör det men jag vet inte vad det gör - tar kol på basillusker eller dyl, men funkar gör det.

• Nekka

jag använder en produkt som heter pure woman, det är ett glidmedel Skrattande smörjer på direkt efter och det kliar ingenting o inga röda prickar, enfast jag inte rakar så ofta...
    jag har hört att det gäller att täppa igen porerna direkt efter rakning för att inte luft och bakterier ska komma ner innan det har läkt....
    har även hört att babypowder funkar bra...

vissa säger sig ha sett en ängel, jag har hållit en i min famn....
  • Anonym (Anna)

Jag har köpt en trimmer som jag kör ner håret med till 3 mm, sedan har jag en annan skonsammare trimmer för blygläppar mm. Det enda som fungerat för mig. Har slutat raka mig med hyvel, får bara "finnar" och bölder där nere Man ska ju vara snäll mot underlivet. Kram Anna

• Anonym

har exakt samma problem som du, även på benen, så om det är nån mer som har tips så vill jag också läsa dem!

• Anonym (deo)

jag brukar använda deo direkt efter att jag rakat mig, samma dag och någon dag efter.

• Lyckligajag78

Något som fungerat bra är att lägga rakhyveln i riktigt riktigt varmt vatten medan man duschar (barberartips). Bladen blir mjuka och flexibla, ja jag märker stor skillnad

• Anonym

Ibland när det börjar klia för mig är det pga dålig och mycket använd rakblad. Anväder sen ett nytt rakblad och då är problemet väck! skitbra. Använder för den delen rakblad från Gillette Mach3, dem är bra.

• SanSis

smörj med invit rengöringsmedel för sexleksaker eller pjur woman glidmedel.slipper prickar o kliande!

Svar på tråden Kliar efter rakning