• MajaLinnéa

Nosgrimma (halti) - nån som kan hjälpa mig?

Vet någon var man kan köpa en nosgrimma (halti), alltså INTE en munkorg!

Jag har kollat i djuraffärer men inte hittat nån!

Ni som använder det, är ni nöjda?

• Svar på tråden Nosgrimma (halti) - nån som kan hjälpa mig?
  • HeWe

Heij...jag har köpt min halti på Granngården..å den e inte dyr heller..typ 50-60kr. Lycka till! Helén.

• HeWe

Förresten...joo, jag är nöjd med den.
    Men det är ju en grimma som ska användas me förnuft...många säger att man rycker nacken av hunden me den...men INTE om den används me sunt förnuft och bara när man ska lära hunden "gå fint" mm.
    Ett problem min hund haft me den är att den kliar uppe på nosen..så hon vill hela tiden rulla sig å klia..annars har den varit jättebra..faktiskt.
     Lycka till me den hoppas du får de å funka.

Annars har jag även haft/testat en sele som man trär under frambenen me..den har varit suuuuperbra, "MEN", om man inte e vaksam me den, så kan de få typ brännmärken av den..för skyddet som sitter där är av gummi..å de blir varmt då hunden går, å de skaver..därför slutade jag med den...Men ska testa den igen, kanske få nåt annat skydd under benen istället.

Lycka till me din "Halti"..// Helén.

• LillaRonjaa

På hundagiset jag jobbade på förrut så använde vi alltid haltis. Det går liksom inte att gå 4 långa promenader varje dag, med allt från 2 till 6 hundar på samma gång. Ryggen pallar inte.
    Iaf så funkade det jätte bra och i princip alla hundarna gick jätte bra med halti på.

• Trubbsla

jag köpte min på butiken Arken.
    Men kom ihåg att en grimma bara löser problemen tillfälligt, du går inte på källan av problem utan bara tar udden av dem.

• Sara K

Använde halti på mina hundar när jag hade problem med axeln en tid för några år sen. Min mamma brukar ha den när hon hjälper mig med hundpassning också.
    Jag har köpt den i en djurbutik som heter CRT, i sthlm.
    Trodde det fanns typ överallt??

Jag är nöjd med den, fyller sin funktion! MEN min hund (har bara en nu) tycker inte så mycket om den, så för mig är det nånting man använder bara när det verkligen behövs!

(kan ju bara nämna förresten att min hund kan tråckla sig ur den, så jag brukar ha kopplet både kopplat i den samt i vanligt halsband när han har den på)

Sara, stolt mamma t. Stella -05 o Wiggo -06!!
Svar på tråden Nosgrimma (halti) - nån som kan hjälpa mig?