• beEMbe

hjälp mig att beställa linser, snälla!

När jag ska beställa linser från Lenson så finns det ju bara 2 sorters baskurva och diameter det jag ska ha finns ju inte?!
    Gör jag fel eller spelar det ingen roll?

• Svar på tråden hjälp mig att beställa linser, snälla!
  • Jordgubbsflickan

Är det samma märke du brukar använda som inte har den baskurva du brukar ha?

• RonjaLi

Nu har inte jag beställt från Lenson utan bara Lensway och Lensbuddy.
    Men går det inte att välja annan baskurva så är det för att den linsen inte görs i andra baskurvor, tror jag.
    Försöker du köpa en lins du använt dig av tidigare som du fått ordinerad av optiker eller en ny?

• beEMbe

Ja jag kollade  in "frequency 55. Men det fanns bara 2 kurvor att välja på. Sedan kollade jag in en massa andra de hade oxå samma 2 kurvor att välja på. Konstigt. Jag tror jag har gjort fel på något sätt.

• beEMbe
    RonjaLi skrev 2007-10-14 11:48:57 följande:
    Nu har inte jag beställt från Lenson utan bara Lensway och Lensbuddy.Men går det inte att välja annan baskurva så är det för att den linsen inte görs i andra baskurvor, tror jag.Försöker du köpa en lins du använt dig av tidigare som du fått ordinerad av optiker eller en ny?
    JAg försöker köpa samma som jag alltid köpt men från optekern.  Jag har bc 8.9 och dia 14.2  alla är ju i 8.4 14,4 tror jag....
  • Siili

Vad står det för mått på dina linser du ska ha då?

• Siili
    beEMbe skrev 2007-10-14 11:51:20 följande:
    JAg försöker köpa samma som jag alltid köpt men från optekern.  Jag har bc 8.9 och dia 14.2  alla är ju i 8.4 14,4 tror jag....
    Jag uppdaterade inte innan jag skrev, så jag missade ditt inlägg.
  • beEMbe
    RonjaLi skrev 2007-10-14 11:52:03 följande:
    På Lensway har dom den i 8.9
    då ska jag gå in där istället! Tack ni snälla som tagit er tid att hjälpa mig !
  • Siili

Du, ett tips är att kolla in priserna på lite olika sidor. Det skiljer ganska mycket faktiskt.

• RonjaLi
    beEMbe skrev 2007-10-14 11:55:26 följande:
    hur hittar ni dem ,kan jag ställt in sidan på ett visst mått av misstag så att bara de måtten visas
    Jag bläddrade bara i produktlistan högst upp och där fanns två olika frequency 55. Du kanske gick in på den andra?
  • beEMbe
    RonjaLi skrev 2007-10-14 11:56:58 följande:
    Jag bläddrade bara i produktlistan högst upp och där fanns två olika frequency 55. Du kanske gick in på den andra?
    Generadja det måste jag gjort, tur att ni finns
  • RonjaLi

Jag såg att den andra som har baskurva 8.4 och 8.7 korrigerar astigmatism. Är det såna du ska ha?
    Annars är det bara att ta den där det bara står Frequency 55, inte Frequency AB 55.

Lycka till

• pyttanopysen

lensbuddy är en annan sajt.

Svar på tråden hjälp mig att beställa linser, snälla!