låta sina barn smitta andra med munherpes?
Var hos en bekant som jag känt i 2 år tid bara, hon hade sin 5-åring, hemma, och jag hälsade på med min 6 mån. bebis,
Hennes 5 åring satt dej ner på golvet bredvid oss alla och började pussa min bebis över hela ansiktet, jag såg då att han hade ett sår på hakan och på överläppen, jag frågade mamman vad han hade gjort, och hon säger då att han ramlat av cykeln,
det såret som var på överläppen såg infekterat ut så jag frågade igen, då säger hon:
-nej, det där är herpes så nu får han inte använda samma handuk som de andra barnen på dagis utan han måste torka sej med pappersservetter......
Och så låter hon honom pussa min 6 månaders bäbis mer.....
Fasen vad arg jag blev....
jag sa till honom att jag inte ville att han skulle pussa på honom nått mer, men mamman brydde sej inte ett dugg. så jag fick hålla hans huvud borta med handen ifrån min baby.
Hur kan man som förälder vara så nonchalant att man inte tar sitt ansvar och informerar mej eller ser till att hennes barn inte pussar andras barn vid herpesutbrott...
Jag känner mej så arg och besviken på denna människa nu, men hon blev ju naturligtvis jättesur på mej istället...
Nu se det ut som om min baby har fått herpes i ansiktet, måste ta honom till bvc för en koll.
Fick ingen som helst respons av henne när jag sa att hon måste ta ett bättre ansvar så att inte andra barn smittas.
Överreagerar jag? hur skulle ni ha gjort/sagt?