• Julianna

Fler än jag som ammar och är yr i huvudet?

Hallå där! Jag helarmmar och har rasat i vikt. Väger 4 kg mindre nu än jag gjorde innan jag blev gravid. Och så är jag yr i huvudet ibland. Känner mig matt liksom. Ändå äter jag som en häst och är noga med att äta frukost, lunch och middag. Fler än jag som är yra i huvudet?

Kram

• Svar på tråden Fler än jag som ammar och är yr i huvudet?
  • miafelix

jag väger oxså 4 kilo mindre ochvar yr när jag amma men du kanske inte åter och driker tillrökligt...

• tjo

Jag är också yr i huvudet och allmänt seg men man äter och sover nog ej tillräckligt

• Julianna

Jag äter jättemycket. Kanske dricker jag lite dåligt med vatten. Och sover mindre än förut såklart. Hm..Fler som är yra?

• jeeri74

Var noga med att dricka mycket vatten!! Själv känner jag direkt om jag fuskat med vattenintaget någon dag, yr och ont i huvudet. Läste någonstans att man ska dricka en liter mer vatten än normalt när man ammar.

• anna mamsing

jag var också yr när jag ammade har dock slutat amma nu. men det kan vara järnbrist också, en del behöver det även efter graviditeten..sen är det som jeeri74 säger jätteviktigt med vatten, ännu viktigare sen när det blir varmare också.

• gia

Känner igen mig...väger 6 kg mindre och blir yr av och till...äter som en häst och är hungrig hela tiden!

• Mia med familj

Vattenbrist kan ge väldig yrsel. Tänk på att minst 1 liter vätska du dricker går direkt till mjölken, du bör dricka rejält under amningsperioden. Ha ett glas vatten o drick under amningen vaje gåg så hjälper det upp lite kanske.
    Äter du vitaminer? Många gravida äter vitaminer då de väntar barn men slutar sedan. Kroppen behöver exra mkt vitaminer nu under amning oxå då mkt av det med går till mjölkproduktion. Lycka till

Svar på tråden Fler än jag som ammar och är yr i huvudet?