• Qliana

Positivt test tidigt med Clearblue

Är det många här inne som testat positivt jättetidigt med Clearblue?

Jag testade positivt 2+4 första gången. (Slutade i MA)
    Denna gången har jag också testat positivt jättetidigt- alternativt - att det är gammalt hcg (vilket jag igentligen inte tror) från mitt MA.

Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Positivt test tidigt med Clearblue
  • NinaB

Menar du 2 v och 4 dagar?
    Jag testade mig 2 v efter äl med clearblue och det vart positivt. Nu sitter jag här med min 4-månaders dotter.

• ebben

4 dar efter ÄL?????? Tror inte det går att testa + SÅÅ tidigt? Då har ju inte ägget fäst o signalerar väl inte till kroppen "graviditet pågår" typ.Men jag är ju ingen läkare!! Så visst Jag KAN väl ha fel.Men har aldrig hört talas o,m att det går testa + SÅ tidigt.

• Qliana

Nej, det trodde inte jag heller.

I min grav som slutade med MA så gjorde jag 4 VUL. Läkaren konstaterade då hur mkt allt växte etc. Utifrån den beräkningen så borde jag testat positivt väldigt kort efter ÄL.

Denna gången vet jag ju inte till 100% att jag verkligen bär på en ny graviditet. Gyn kunde bara se en slemhinna på 9 mm. Jag testade positivt den 21/3 samt 28/3. Nu kan det vara så att det kan vara missfall på g....eller att det är som förra gången. Att jag testat positivt tidigt. Har lämnat blod idag för att mäta hcg halten. Denna kommer kompletteras om en vecka igen för att se om värdet sjunker eller höjs. Efter det svaret så kommer jag antagligen få göra ett VUl till. Jobbigt! Jag som trodde jag var i vecka 6 typ.

MA 3/2
    Skrapning 11/2
    Slutade blöda efter MA 8/3
    Sex första gången efter MA 9/3
    Positivt test 21/3
    Positivt test 28/3

Gjorde ett test på NY urin på gyn som visade negativt, men det betyder inte att det inte är en ny grav.

• MARZIPANEN

Hej!

Testade med CB 6 dagar innan BIM när jag blev gravid med min dotter.
    Denna gången 2 dagar innan BIM.....

:O)

Lycka Till/
    Mvh Marzipanen

• tinanilsson

Det står på förpackningen att man ska testa tidigast samma dag som man väntar sin mens. Vi testade tre dagar innan beräknad mens och fick ett svagt +. Men testade sen igen på beräknad dag och då va det ett starkt +....
    Lycka till

• NinaB

Qliana: Men iom att du testade positivt förra gången sådär tidigt och du faktiskt var gravid då så borde det väl stämma även denna gången. Lycka till, hoppas det går bra!

• Qliana

Tack, det behövs! Köpte ett nytt Clearblue för att testa själv imorgon igen.

• ebbaa

testade en dag efter bim och fick ett starkt plus.

• Liten tass

Jag testade med clearblue när jag var i tredje veckan, visade negativt, men i 5e veckan var de andra bullar! Då lyste graviditets strecket starkare än den vanliga som ska komma även om man inte är gravid

• ebben

Men ärligt: KAN man alls få ett positivt svar 4 DAGAR efter ÄL??
    Du kanske blev gravid lite tidigare.........kanske var inte ÄL när du misstänkte?!
    Tycker det verkar LITE väl tidigt!
    Men hoppas självklart att du är gravid o att allt går bra,men du kanske hade ÄL tidigare!

Svar på tråden Positivt test tidigt med Clearblue