• Lady Bling

Vet ni att mjölken kommer ut från flera hål i bröstvårtan när man ammar?

Ok, rubriken kanske låter lite konstig, men jag ska förklara vad jag menar. Flört

När jag var gravid första gången hade jag ingen aning om att mjölken kommer ut från flera hål i bröstvårtan när man ammar. Jag trodde att mjölkgångarna mynnade ut i ett hål i mitten av bröstvårtan, inte flera hål. Jag blev därför väldigt förvånad och fundersam när jag skulle börja amma och så sprutade det mjölk som genom en dusch åt massa olika håll.

Tänkte därför höra om det bara är jag som inte visste detta innan jag började amma för första gången.

Frågan är alltså, vet ni att mjölken kommer ut från flera hål i bröstvårtan när man ammar?

• Svar på tråden Vet ni att mjölken kommer ut från flera hål i bröstvårtan när man ammar?
  • Dimitra

Ja det vet jag och har inte ens haft förmånen att amma någon än

Jag röstar på Sisu i Expedition Effell 2007, gör du?
  • Pormoicheia

japp.

Apprentice Moraltant
  • Marleen

hehe ja då , man har ju mycket fler en än mjölkgång :).

• alvaereva

ja det visste jag, blev smärtsamt upplyst då tuttarna sprutade mjölk härom kvällen.. har inte ens fött ännu!

• Bestla

Jupp. Fränt va?

Jag är jättebra när jag är snäll, men när jag är stygg är jag helt jävla outstanding!
  • blommanigbg

Jag visste det. Men blev ändå fascinerad och överaskad när jag såg det..... Svårt att förklara.. Men allt var ju nytt när jag skulle amma första gången..

• jessca

jo då, här kan det spruta åt alla möjliga håll

Svar på tråden Vet ni att mjölken kommer ut från flera hål i bröstvårtan när man ammar?