Pojke eller flicka vid IVF
Är gravid tack vare IVF. Sitter nu och funderar över statistiken vad det gäller kön..... ![]()
Tänkte att jag kör en egen liten undersökning i ämnet![]()
Är gravid tack vare IVF. Sitter nu och funderar över statistiken vad det gäller kön..... ![]()
Tänkte att jag kör en egen liten undersökning i ämnet![]()
Jag tror jag har läst att statistiken är densamma som för "vanliga" graviditeter typ 51-49 nått sånt.
Men förstår att du är nyfiken, det var jag med
jag vet och känner flera stycken som gjort ivf och alla har fått pojkar.
Röstade oxåpå pojke, har aldrig hör om nån som får flickor vid ivf, men det klart att det föds flickor oxå...
i min ivf-grupp på fl är vi flest som fått tjejer typ 10 flickor 8 pojkar.
Tycker alla jag träffat på här nästan får tjejer, så det är nog 50-50 och det borde det ju vara?
min kompis har fått en av varje ;)
Jag har också en vän som har fått en av varje!
så mkt visste jag då ja
trodde det var mest pojkar, men där ser man vad fel man kan ha... Känner inte så många som gjort ivf, men de jag vet har fått pojkar, men e nog 50/50 som någon skrev...
Fick en pojke. Dock var jag den enda av 6 st som jag kände som fick ivf-barn förra året, som fick just en pojke.
Men som sagt, statestiken är väl den samma som för de som får barn på naturlig väg, 51% pojkar och 49% tjejer.
Vad roligt att så många deltar.... Tror nog att oddsen är de samma vid vanlig graviditet som vid IVF, men man vet ju aldrig. Alltid kul att undersöka. Har en granne som fått 2 pojkar med hjälp av IVF, medans en kompis till mig fått en pojke och två flickor (tvillingar). Spännande att se slutresultatet
Vi fick en pojke. Tyvärr mista vi honom i ett MA i v 17. Så nu är han våran lilla änglason. Börjar om med sprayen nu den 21:a..
Jag vet inte om det är så men jag har hört att icsi-barnen är flest flickor och barnen som är gjorda med vanlig ivf-teknink är övervägande delen pojkar. För min egen del stämmer det och även på omgivningens "labratorietillverkade" barn stämmer påståendet. Jag vet dock som sagt inte om det är statistiskt säkerställt.
Hm, min pojke är ICSI
Har ingen aning om det finns någon statestik.
Pojke [11]![]()
![]()
[34,38%] Flicka [15]![]()
![]()
[46,88%] Tvillingar [6]![]()
![]()
[18,75%]
Det ser ju ganska jämnt ut...... Roligt att så många velat svara
FET efter icsi, fick en dotter.
Pojke [11]![]()
![]()
[30,56%] Flicka [19]![]()
![]()
[52,78%] Tvillingar [6]![]()
![]()
[16,67%]
I min egen lilla privata undersökning tog tjejerna ledning med knappa 12%.... Det var roligt att ni svarade. Ska bli spännande att se var man själv hamnar....