• snuzan

Pojke eller flicka vid IVF

Är gravid tack vare IVF. Sitter nu och funderar över statistiken vad det gäller kön..... Glad
    Tänkte att jag kör en egen liten undersökning i ämnet

Om man inte chansar kan man aldrig vinna
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojke eller flicka vid IVF
  • fia sthlm

Jag tror jag har läst att statistiken är densamma som för "vanliga" graviditeter typ 51-49 nått sånt.
    Men förstår att du är nyfiken, det var jag med

• gulemamman

jag vet och känner flera stycken som gjort ivf och alla har fått pojkar.

• bebbe made in italy

Röstade oxåpå pojke, har aldrig hör om nån som får flickor vid ivf, men det klart att det föds flickor oxå...

• fia sthlm

i min ivf-grupp på fl är vi flest som fått tjejer typ 10 flickor 8 pojkar.
    Tycker alla jag träffat på här nästan får tjejer, så det är nog 50-50 och det borde det ju vara?

• Mossmamman

min kompis har fått en av varje ;)

• bebbe made in italy

så mkt visste jag då ja trodde det var mest pojkar, men där ser man vad fel man kan ha... Känner inte så många som gjort ivf, men de jag vet har fått pojkar, men e nog 50/50 som någon skrev...

• Funderaren

Fick en pojke. Dock var jag den enda av 6 st som jag kände som fick ivf-barn förra året, som fick just en pojke.

Men som sagt, statestiken är väl den samma som för de som får barn på naturlig väg, 51% pojkar och 49% tjejer.

Huvudsaken är att man vet vad man menar!
  • fia sthlm
    Funderaren skrev 2007-10-14 17:52:18 följande:
    Fick en pojke. Dock var jag den enda av 6 st som jag kände som fick ivf-barn förra året, som fick just en pojke.Men som sagt, statestiken är väl den samma som för de som får barn på naturlig väg, 51% pojkar och 49% tjejer.
    det är vad jag hört med
  • snuzan

Vad roligt att så många deltar.... Tror nog att oddsen är de samma vid vanlig graviditet som vid IVF, men man vet ju aldrig. Alltid kul att undersöka. Har en granne som fått 2 pojkar med hjälp av IVF, medans en kompis till mig fått en pojke och två flickor (tvillingar). Spännande att se slutresultatet

• septum

Vi fick en pojke. Tyvärr mista vi honom i ett MA i v 17. Så nu är han våran lilla änglason. Börjar om med sprayen nu den 21:a..

• krabbelur

Jag vet inte om det är så men jag har hört att icsi-barnen är flest flickor och barnen som är gjorda med vanlig ivf-teknink är övervägande delen pojkar. För min egen del stämmer det och även på omgivningens "labratorietillverkade" barn stämmer påståendet. Jag vet dock som sagt inte om det är statistiskt säkerställt.

• Dimitra
    Statistik på barnens kön (2004-09-06)

Fråga:
    Finns det någon statistik eller forskning på om något kön på barnen är vanligare än det andra vid IVF och ICSI? Har hört olika teorier om detta och det vore intressant att få veta om det är ungefär 50/50 som vid "naturlig" befruktning eller om det förekommer några skillnader?

Svar:
    Det finns många undersökningar över detta, bl.a. för Sveriges del från Socialstyrelsen. Könsfördelning är "som vanligt" dvs. som efter vanlig befruktning utan medicinsk behandling.
    Med vänlig hälsning
    KG Nygren  Ur: Föreningen för ofrivilligt barnlösa

Vi får väl se om det blir samma resultat här tillslut
    Jag röstar på Sisu i Expedition Effell 2007, gör du?
  • Funderaren

Hm, min pojke är ICSI

Har ingen aning om det finns någon statestik.

Huvudsaken är att man vet vad man menar!
  • snuzan

Pojke [11] [34,38%] Flicka [15] [46,88%] Tvillingar [6] [18,75%]
    Det ser ju ganska jämnt ut...... Roligt att så många velat svara

• pemi

FET efter icsi, fick en dotter.

♥ (¯`°?.¸ ♥Alva♥¸.?°´¯) ♥
  • snuzan

Pojke [11] [30,56%] Flicka [19] [52,78%] Tvillingar [6] [16,67%]

I min egen lilla privata undersökning tog tjejerna ledning med knappa 12%.... Det var roligt att ni svarade. Ska bli spännande att se var man själv hamnar....

Svar på tråden Pojke eller flicka vid IVF