• Fluffguf

Hur sent får man "väsnas" en fredag eller lördagskväll?

Omröstningen är önskad av Hope81!

Dina grannar ska ha fest. De kommer spela musik och där kommer vara en del folk. De sätter upp en lapp som berättar om detta och säger att de hoppas att de inte kommer störa alltför mycket. Grannarna som sätter upp lappen har sällan fest.

Hur mycket hinner klockan bli innan du blir arg/irriterad på att du hör musiken och människorna?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur sent får man "väsnas" en fredag eller lördagskväll?
  • timberhochmandie

Att visa hänsyn mot grannar handlar inte BARA om att undvika att väsnas, det handlar också om att ha överseende med störningar som förekommer då och då...

• JAG är BÄST

Till 2 skulle jag tro att jag skulle stå ut.'

Hade ju vart annat om det var en granne som festade varje helg. Men nån gång då och då är ingen fara.

Står man inte ut med oväsen så ska man inte bo i lägenhet uatn bo i hus.

• Jag är den bästa mamman dom har

somnar jag så skiter jag i hur länge dom festar men blir jag väckt då jäklar

mamma till tre 0212, 0408, 0701, 08 ?
  • Soul

Beror lite på vad man menar med väsnas ... Om musiken spelas så högt att det inte går att sova eller om det står folk på balkongen och skränar lackar jag ur ganska snabbt. Om man försöker hålla en någorlunda hyffsad ljudnivå och håller fönster/dörrar stängda tycker jag det är ok att hålla på in på småtimmarna, men hög musik, skrän och fulla människor som rumlar runt i trapphus/på balkong/innergård ska man inte behöva tåla. Då spelar det ingen roll om det är sällan.

• kidA

folk får gärna låta lite eller spela musik på en skaplig nivå osv fram på morgontimmarna för min del.
    men när basgången gör att mina glas skakar eller att de dansar riverdance över oss så barnen vaknar. då lackar jag ur.

så dunkadunkafest får de ha fram t 22. där efter får de tagga ner lite.

kolla in: kboys.se / agge.se
  • AmandaPitkänen

hade inte brytt mig alls om det var så som det stod i TS, att de hade satt upp en lapp + att de sällan har fest. Precis som nån ovan skrev så handlar det inte bara om at visa hänsyn till att folk vill ha det tyst om kvällarna utan även åt det andra hållet, att visa hänsyn mot att folk kanske vill festa till nån gång och ha överseende med detta.

Så för min del kunde de ha fått festa hela natten lång till morgonen

• Motljus

Jag hade inte brytt mig. Har de inte fest varje helg och det är inom rimliga gränser så är det lugnt för min del.

• Runguska

Är det inte så ofta så kan de hålla på så länge de vill. Fast då vill jag heslt slippa att de ringer på vår dörr av misstag klockan 3 på natten som senast eller häller öl/pissar i trappen - fast det är äckligt när än det sker på dygnet.

• Atamon

Om det är som beskrivet i TS, att grannen sätter upp lapp samt sällan har fest så får de hålla på till 2-3 om de vill (röstade kl 2). Är det grannar som ofta har fest och inte förvarnar så blir jag less vid 23-midnatt

Åsså hoppas jag ju självklart att grannarna bjuder mig!

• Shirley

Visar man hänsym på så sätt som i TS så tycker jag det är oki bara dom inte spelar musim och gapar sent på natten så det hörs in till oss.
    Det som däremot hände mig igår kväll och inatt är det respektlösaste jag upplevt på "fest i lägenhets-väg" Så jag ringde polisen 5 gånger..men då visade det sig inte vara grannarna.. det va nå offer som besstämmt sig för att bo i förrådet och roa sig med att supa, röka (inne i trapphuset så allt stank) kasta fimpar där, kasta sönder alla cyklar som stog där, samt våra inlines, smutsa ner massor och t.o.m lämna kvar trosorna där...

Svar på tråden Hur sent får man "väsnas" en fredag eller lördagskväll?