• Vinterängar

Jag slutar inte hosta, känns som "dammkorn i halsen". Har du någon mirakelkur som funkar?

Det känns som att det under kvällen och natten sitter ett dammkorn i min hals och gör att jag måste hosta hela tiden. Ingen slemhosta eller så, för det har jag istället på morgonen.

HUR blir jag kvitt detta? Orkar inte en natt till med detta irriterande.

• Svar på tråden Jag slutar inte hosta, känns som "dammkorn i halsen". Har du någon mirakelkur som funkar?
  • Ch Belair

Har du kollat på mandlarna om det sitter något vitt där?

• Vinterängar

Nej har jag inte. om det är något där, vad är det då+

• Sofieandersson
    Vinterängar skrev 2007-10-14 21:22:03 följande:
    Nej har jag inte. om det är något där, vad är det då+
    halsfluss
    Amanda 3 Jan 2007
  • Ch Belair

Det kan vara lite allt möjligt. Det vita är döda vita blodkroppar som sammlas där ibland, försvinner av sig självt. Har du ont i halsen kan det vara halsfluss eller någon annan infektion.

• CottonCandy

flytande bisolvon ,, de funkar iaf på mig.. hostan å "dammet" försvinner på några dar då...

• Vinterängar

har haft ont i halsen men har det inte längre. Nu kommer detta som små attacker istället och det känns som att det är damm i halsen

• Ch Belair

Det behöver inte vara halsfluss somsagt bara för man har vita klumpar vid mandlarna. Jag har sådana i perioder som sitter och skaver. Irriterande med ofarligt. Däremot får du ont i halsen och det fortsätter bör du kolla upp.

• Ch Belair

Fast du kan ju börja med att kolla om du ens har det.

• hus busen

Flytande Kang jang funkade för mig.

Jag hostade som en tok på nätterna men när jag började med kang jangen så fick jag sova =) tabletterna funkar inte på mig.

Om du är gravid så får man inte äta det.

• Twid

vi kör våran "mirakel dryck ala mormor" hehe!
    kokar upp vatten häller i en Te mugg. krossar en eller två halstabletter och lägger i, sedan massor med honung i! det funkar verkligen toppen på oss! när vi är förkylda, hostar eller har "damm korn" i halsen!

värt att prova! om inte annat så är det super smarrigt

• Themis

Det kan ju vara bronkit- det känns eller kliar när man andas ut och in och man fortsätter hosta trots att viruset7förkylningen som man hade från början har gått över.

Bronkit är en så kallad ospecifik irritation i luftvägarna MEN kan utvecklas åt astmahållet om man inte ser upp.

Då behöver man gå till läkare och kanske få något inhalationspreparat som t ex Pulmicort, som dämpar inflammationen så luftrören kan läka.

Man ska inte gå med hosta i många veckor utan att söka läkare för det kan utlösa astma om man har anlag och det är ju onödigt.

Svar på tråden Jag slutar inte hosta, känns som "dammkorn i halsen". Har du någon mirakelkur som funkar?