• PolarnOPyret

???? Hur skriva kontonummer när man ska föra över pengar från Swedbank till Nordea?

Gaaaahhh!!!

Ska föra över pengar via internetbanken och får det inte att funka.
    Står hela tiden att formatet på kontonumret är fel.

Jag har Swedbank och ska föra över till ett konto i Nordea.
    Hur sjutton fyller jag i kontonumret då?

Kontonumret jag fått i Nordea har sammanlagt 11 siffror.

Nån som kan hjälpa?

• Svar på tråden ???? Hur skriva kontonummer när man ska föra över pengar från Swedbank till Nordea?
  • jessicolors

Vanligtvis brukar de fyra första vara clearingnummer så de ska fyllas i i rutan för clearingnummer och övriga siffror är själva kontonumret.

• Pikku Enkeli

JAG är BÄST skrev 2007-10-15 09:26:58 följande:

Men är det verkligen 11 siffror?. Ska det inte vara 10st?
    Nordeas gamla personkonton är 11 siffror.
  • PolarnOPyret

Jag har inte några streck med alls.
    Har testat att skriva de 4 första siffrorna som clearingnummer och resten som kontonummer, men dom säger ändå till att det är fel.
    När jag tar de 4 första som clearingnummer så börjar kontonumret på 2 nollor. Kan det verkligen vara riktigt?

• Danielsmamma

Kan va nån siffra fel så kolla me den du ska skicka pengarna till

• Danielsmamma

nej antingen ahr dom cler nummer eller inte
    jag har konto på nordea å har inget clearnummer

PolarnOPyret skrev 2007-10-15 09:30:01 följande:
    ska de fyra första både vara med som clearingnummer OCH i kontonummer rutan?
  • PolarnOPyret

Ja det känns som att jag testat alla varianter nu så det måste nästan vara så att jag fått fel nummer.

• Emommo

Låter det som ett personnummer?Har du försökt med betalning i stället för överföring,har funkat för mig några ggr.

• Bebis 2008

När jag ska göra överföring till personkoto i Nordea så ska jag lägga till tre siffror som clearingnummer (tror de är 332 eller dyl.). Det är från Skandia. Om jag scrollar ner på sidan så står just detta som ett tillägg. Så leta om inte Swedbank har någon information, antingen att det går att klicka på clearingnummer och få upp info (så har vi på jobbets internetbank) eller om det står någon annanstans.

Lycka till!

• Freiya

har du kollar under hjälp-fliken? vissa nummer ska man ju lägga till nollor och sånt för att det ska bli rätt antal siffror.
    inga prickar, steck eller så ska vara med.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • middiz

jag överförde från nordea till swedbank innan, va tvungen att fylla i massa nollor... kanske är samma när man överför från swedbank till nordea?

(¯`°?.¸ ღ♥Madde+Magnus=Jouline♥ღ ¸.?°´¯)
  • Thursday

Gamla personkonton i Nordea har 11 siffror, varav 4 clearingnummer och resten kontonummer, och kontonumret börjar på två nollor. Så jag tror inte att det är något fel på det nummer du fått. Däremot kan det som en del föreslagit vara så att du måste fylla i fler nollor någonstans.

• Phidelie

Hoppas att det löst sig med överföringen.

När man gör en öf från Swedbank till Nordea ska clearingnr vara med om det är till ett konto ej baserat på personnumer. (Bankkonto valt)

Är det ett konto baserat på personnummer ska man välja personkonto.

Nollor ska ej behöva fyllas ut om det är ett korrekt bankkontonr.

Annars är numret till Swedbank Internetbanken Kundtjänst, 0771-977512

Svar på tråden ???? Hur skriva kontonummer när man ska föra över pengar från Swedbank till Nordea?