• Hoppetossan 79

Är det nått man ska tänka på inför värdering av huset?

Ska värdera huset i veckan (ej för försäljning). Är det något man kan göra för att öka på värdet lite extra? Tips?

Moas lillebror föddes 29 maj 2007 - barn är livets största gåva!
  • Svar på tråden Är det nått man ska tänka på inför värdering av huset?
  • maras

Det som ökar värdet på huset är ju badrumsrenovering, köks renovering, nya vitvaror osv...tapeter o golv ger ju dock inte så mkt i värde ökning....

Lycka till!

• Hoppetossan 79
    maras skrev 2007-10-15 09:47:51 följande:
    Det som ökar värdet på huset är ju badrumsrenovering, köks renovering, nya vitvaror osv...tapeter o golv ger ju dock inte så mkt i värde ökning....Lycka till!
    ok, så lät det inte på vår mäklare i alla fall. Vi har inte renoverat vare sig kök eller badrum eftersom de var rellativt nygjorda när vi flyttade in. Däremot har vi blåst ut hela tvättstugan och satt in lite nya "vitvaror" där.
  • Hoppetossan 79

Tänkte mer om det är nått man kan göra så här i sista sekund. Jag menar förutom att städa och så... Vet att de inte ska påverka men jag tror påd en mänskliga faktorna att det är omöjligt att inte väga in hur man upplever ett hus när man kommer in i det...

• maras

Enligt våran mäklare så är det sånt som ökar värderingen mest, vi gjorde om båda badrummen samt kök o alla vitvaror osv har vi bytt ut och vi ökade vårat hus med över 300000 kr på bara några månader!
    Men visst tillgång och efterfrågan på hus samt vart det ligger osv kan ju oxå öka värdet....vad jag har förstått så tittar ju inte mäklare på hur man har möblerat eller städat eller så hemma utan det faktiska vad man har lagt ner pengar på och gjort om...vi har ju även målat om hela huset samt lagt marksten och byggt grind men det gjorde inte att huset ökade så mkt vid en värdering...

Som sagt Lycka till!

• Hoppetossan 79
    maras skrev 2007-10-15 10:35:24 följande:
    Enligt våran mäklare så är det sånt som ökar värderingen mest, vi gjorde om båda badrummen samt kök o alla vitvaror osv har vi bytt ut och vi ökade vårat hus med över 300000 kr på bara några månader!Men visst tillgång och efterfrågan på hus samt vart det ligger osv kan ju oxå öka värdet....vad jag har förstått så tittar ju inte mäklare på hur man har möblerat eller städat eller så hemma utan det faktiska vad man har lagt ner pengar på och gjort om...vi har ju även målat om hela huset samt lagt marksten och byggt grind men det gjorde inte att huset ökade så mkt vid en värdering...Som sagt Lycka till!
    Vi har redan fått på telefon att minst 200 00 har det stigit sen i april så... vi får se vad det blir... Idag var vi och beställde braskamin också
Svar på tråden Är det nått man ska tänka på inför värdering av huset?