• Anonym (??)

Vilket är det absolut känsligaste gravtestet??

ja.. Vilket är det absolut känsligaste testet??
    Vilket test kan man testa med tidigaste o det ger resultat??

Någon sa rfsu:s test. Är det bra???

hjälp mig!!

• Svar på tråden Vilket är det absolut känsligaste gravtestet??
  • Jacqueline

Clear blue kan visa resultat upp till tre dagar innan förväntad mens.
    Jag testade med Preg på BIM dagen och fick neg...sen plus på BIM+6 med CB

• Anonym (??)

det e det att jag inte vet när jag ska testa.

jag hade äl förra söndagen/lördagen, när kan jag börja prova??

har haft missfal så jag har hamnat helt utanför min menscykel så jag vet inte när den ska komma

• Anonym (??)

antar att ingen mer än jag ev är gravid här på detta forumet

• Änglatuss

jag testade med preg kl 15 på bim-2 och fick ett svagt +
    testade med cb kl 18 på bim-2 och det var svagt + det också men att preget va starkare. Även om båda var svaga

känsligast tror jag cb digital är faktiskt... ska finnas nån tabell på det olika testerna... de billiga stickorna ifrån testlagret ska va känsliga dom också.. en kompis till mej ´plussade med dom på bim-9.. men de handlar kanske om man är låg eller höghormonare också... vissa plussar sent andra inte...

har man inte haft koll på ÄL och så sägs det att man ska testa 19 dagar efter senaste samlaget...

vanliga cb står att man kan testa högst 3 dagar innan beräknad mens... jag tror gravtesterna är gjorda för att man ska testa vid bim eller efter bim då mensen är utesluten...

• Jordgubbssmak

Vad jag vet är RFSU´s och teslagret de som mäter lägst nivå hormoner.

jag har bara testat teslagret och jag fick plus en vecka före BIM.

Good luck

• Anonym (??)
    Familjen Söderström skrev 2007-10-15 11:05:44 följande:
    jag testade med preg kl 15 på bim-2 och fick ett svagt +testade med cb kl 18 på bim-2 och det var svagt + det också men att preget va starkare. Även om båda var svagakänsligast tror jag cb digital är faktiskt... ska finnas nån tabell på det olika testerna... de billiga stickorna ifrån testlagret ska va känsliga dom också.. en kompis till mej ´plussade med dom på bim-9.. men de handlar kanske om man är låg eller höghormonare också... vissa plussar sent andra inte...har man inte haft koll på ÄL och så sägs det att man ska testa 19 dagar efter senaste samlaget... vanliga cb står att man kan testa högst 3 dagar innan beräknad mens... jag tror gravtesterna är gjorda för att man ska testa vid bim eller efter bim då mensen är utesluten...
    Ojj 19 dagar efter senaste samlag???
    Då kansek det är en förklaring till att ja fick neg på mitt test i lördags. Hade kanske ÄL 6 oktober så då borde ja inte testa förrens 24 oktober??
  • Änglatuss

ts
    precis, ägget tar 7-10 dagar på sig att fästa i livmoderns slemhinna....
    så om du hade äl den 6:e och det är det 15:e idag så är det alltså 9 dagar sedan du hade ägglossning, vänta till iaf att det har gått 14 dagar efter ÄL

• Anonym

När jag testade + hade jag testlagrets tester och jag fick ett svagt + 6 dagar innan BIM.

• Anonym (??)
    Familjen Söderström skrev 2007-10-15 12:30:54 följande:
    tsprecis, ägget tar 7-10 dagar på sig att fästa i livmoderns slemhinna....så om du hade äl den 6:e och det är det 15:e idag så är det alltså 9 dagar sedan du hade ägglossning, vänta till iaf att det har gått 14 dagar efter ÄL
    Då får ja hoppas på att hugget ja fick igår var att ägget fäste
  • Anonym (??)

Men ojjj jag å TS har samma nick.... fasen sorry det såg ja nu..... ber jätte mycket om ursäkt...

• Anonym (??)

Tack för alla svaren!!

• colazero

Det allra tidigare testet som finns att köpa kan man köpa på Mirres, det är känsligt på 10. Det vanligaste är 50,men det finns även 25.

Men jag skulle vänta tills bim och testa med ett cb eller preg. Det enda jag litar på!

Det finns flera som plussat ca 1 vecka efter äl, men det beror nog helt på när ägget fäster, för efter det måste det gå ett par dar innan ett graviditetstest kan känna av hcg.

Lycka till!

Svar på tråden Vilket är det absolut känsligaste gravtestet??