• Milliemolly

Kan kan bli tjock av p-piller??????????+

Detta är på allvcar. Jag lyckas inte gå ner i vikt trots, pulver, GI och motion. Innan levde jag på godis, choklad, snask och god mat och vägde samma. Nu har jag bojkottat allt snask, byter vissa mål mot pulver och äter enligt Gi i övrigt.....men tro f-n att jag väger samma. Jag tränar dessutom minst 3 ggri vekcan.

MIna kläder sitter inte heller lösare.

Är det p-pillerna tro? Förra gångenjag slutade med dem gick jag ner 11 kg plus att jag bytte kost. Eller är det åldern att jag är över 30 nu??????

Jag blir galen???

Jag har ju hört att man kan få ökad aptit av p-piller men jag äter jumindre nu!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Kan kan bli tjock av p-piller??????????+
  • visspen

hej! ja man kan gå upp av p-piller.. själv slutade jag med cerazette pga att jag gick upp 12 kg... så nu kämpar jag att gå ner de...

• barnkär01

Det här har jag med undrat över.... Det jag hört är att man kan få större aptit av p-piller och därmed äter mer, alltså är det inte själva pillrena man går upp av. Men det undrar jag över om det verkligen stämmer.....
    Vad har du för p-piller?
    Jag hade yasmin men bytte precis till neovletta för att yasmin var så dyra

• Mellanmjölkens land

Tror jag gick upp ca 1-2 kg när jag började käka p-piller men eftersom alltihop satte sig på "trevliga" ställen (främst brösten) så protesterade jag inte särskillt mycket Tror jag gick ner den vikten igen när jag slutade men eftersom det var så lite så vet jag inte säkert.

• Pumpkin

Jag gick upp 18kg när jag började med p-piller och när jag slutade gick jag ner 5kg på knappt en månad utan ansträngning.

Grejen med p-piller är att de dels ökar aptiten (för många i alla fall), dels kan de rubba ämnesomsättningen.

Det är definitivt inte ovanligt att gå upp i vikt när man börjar/stå stilla i vikt när man äter p-piller.

• Black Molly

Jag har hört att p-piller ju är till för att lura kroppen att den redan är gravid (och inte kan bli gravid "igen"). Och att man därför kan få lite förändrad ämnesomsättning, aptit osv. Och utebliven ÄL såklart.

Yasmin sägs väl vara bäst mot viktuppgång. Men dyra, de inkluderas inte (än) av högkostnadskortet.

• högbergarna

Man kan gå ne i vikt av p-piller oxå. Det gjorde jag... O det va ju trevligt eftersom ajg va tjock innan.. Men.. fick massa, massa, massa finnar överallt o jag hade aldrig haft finnar förut! Plus att jag fick depression så jag fick sluta med piller.

Svar på tråden Kan kan bli tjock av p-piller??????????+