Ni som jobbar på H&M???!!!
Älskar ju H&M och har försökt få jobb i min "butik" ute i förorten... men icke sa nicke...
Jag undrar, hur har ni gått tillväga. Hur mycket tjänar ni? Hur är karriärsmöjligheterna??
Tacksam för alla svar
Älskar ju H&M och har försökt få jobb i min "butik" ute i förorten... men icke sa nicke...
Jag undrar, hur har ni gått tillväga. Hur mycket tjänar ni? Hur är karriärsmöjligheterna??
Tacksam för alla svar
Jobbar alla idag, eller finns det ingen här på FL???
Hej!
Jag har jobbat på H&M i 1½ år. Jobbar i den nyrenoverade butiken i Skärholmen centrum.
Jag hade aldrig tidigare jobbat i butik innan, var 19 år och hade inga kontakter inom H&M när jag började. Det jag kan säga är att jag hade RIKTIGT mycket tur! Det jag gjorde var att jag lämnade in ett CV runt april månad eftersom det behövs mest personal under sommaren. Efter två veckor utan svar ringde jag till butikschefen och hon bokade tid för intervju eftersom jag lät så himla trevlig i telefon ! Jag "sålde" verkligen mig själv och pratade mycket gott om företaget och så för att väga upp att jag inte hade någon erfarenhet.
De flesta andra som jobbar inom H&M har antingen kommit in via kontakter, eller att de har erfarenhet från serviceyrken.
Har du väl fått in en fot i H&M kan du gå hur långt DU vill, det är du som avgör hur långt du vill gå. H&M rekryterar nästan all personal internt. Från butikssäljare kan du gå till att bli VM, alltså de som gör skylfönster det visuella inom butiken. Om du inte vill jobba i butik och istället vill jobba med inköp eller design kan du göra det efter studier inom dessa områden.
De som arbetar i butik får lön enligt handels. Det högsta man kan få är 110 kr/h har jag för mig. Då ska man ha arbetat mer en fyra år inom yrket.
Eftersom jag studerar heltid, jobbar jag varannan helg vilket är kanon! Även om lönen är riktigt dålig inom handels så är det bra under helgerna då man får det dubbla per timme. Eftersom jag utbildar mitt till ett yrke inom omsorgen så vet jag inte om jag kommer att jobba vidare inom något på H&M, tiden får utvisa. Skulle dock aldig vilja jobba som butiksförsäljare mer än några år eftersom det är slitigt och dåligt betalt. Skulle isåfall hellre satsa på att jobba inom Inköp. Har du föer frågor så fråga på!
Njaaa jobbar man heltid får man väl ut 12000-13000 och är man dessutom ensamstående mamma med två ungar så är det INTE bra lön, desstom är jobbet tungt, man arbetar jobbiga tider och helger.
De som jobbar på VM:are inom H&M har en grundlön på ca 17000, vilket inte heller är särskilt mycket med tanke på det ansvar man har.
Japp, vi får rabatt, 25%. Lycka till med jobbsökandet!
tack...
okey, så HM anställda har mindre betalt... okey...
jag får väl fundera på det då...
tack för svaren
Mizz Turko: Hur får man jobb på kapp-Ahl då?
På H&M får man jobb som på alla andra företag, du kan ju börja med att skicka in ett CV. Så gjorde min kompis och de ringde och hon fick anställning, utan att känna någon eller så. Har svårt att tro att det skulle vara sånt eftertraktat jobb, min kompis hade ingen erfarenhet alls.
Annars kan du ju be om praktik där om du pratar med arbetsförmedlingen.
bebben Elias mamma skrev 2007-10-16 09:29:14 följande: