Jordgubb eller Hallon Kräm till 11 månaders?
Kan man ge kräm till en 11 månaders? (Ekströms eller Bobs kräm)
Som mellanmål med macka till då.
Tacksam för svar!
Kan man ge kräm till en 11 månaders? (Ekströms eller Bobs kräm)
Som mellanmål med macka till då.
Tacksam för svar!
Jag tycker det är för mycket socker i dem. Men det går ju bra att koka egen, bara man har lite potatismjöl eller majsstärkelse och frusta bär. Och en kokbok Det tar verkligen inte lång tid.
Givetvis kan man det, men varför ge köpt kräm som innehåller massor med socker och tillsatser? Jag skulle inte ge det till någon av mina barn oavsett ålder.
Men gör egen kräm istället, det är både enkelt och gott!
Klart du kan ge det! Du kan ju det du känner för till ditt eget barn...
Visst kan man det om man vill, jag ger det dock inte till nån av mina. (4 år, 3 år resp 8 månader)
Jag skulle nog nte ge det till mellis, kanske nån gång som dessert?! Finns ju massvis med goda sockerfria mellis alternativ annars...
Klart man kan ger det,det är nyttigt med.
ja det kan du ge, det har min son fått flera ggr.
Men om du är "rädd" för socker vilket många är så ska du inte ge det eftersom det finns en del socker i.
Personligen tycker jag att det är ok att ge sånt lite då o då, för det är inte farligt att dom får i sig socker bara dom inte lever på det.
Jag hade aldrig gett det till min 11 månaders pga tillsatser och enorm sockermängd.
Skala ett sött äpple och koka upp tills det blir mos och låt svalna, gott, naturligt och lika mättande
Ett tips är att välja lättsockrad kräm i så fall. De utan tillsatt socker innehåller tyvärr sötningsmedel, något åtminstone mina tvillingar Michelle och Jennifer blir väldigt dåliga i magen av. Jag och sambon trodde sötningsmedel var nyttigare tills vi kom på att det orsakade detta problem. Vi tänkte även att det var bättre för tänderna, något vi fått veta senare att det inte är, inte sämre heller visserligen.
Självklart gör du som du vill men jag skulle aldrig göra det, för mkt socker för min del. Skulle hellre koka egen utan socker
Jag har gjort det någon gång men då när mina tjejer varit sjuka och inte velat äta så mycket. Det är för sött tycker jag.
Jag skulle ge hallonkräm i så fall.
Det är vanligare att små barn inte tål jordgubbar än hallon.
Visserligen skulle jag hellre koka krämen själv, men om du vill ge färdig kräm så röstar jag på lättsockrad hallonkräm
Tänkvärt: det är DU som tänker "Kräm vore gott att ge till mitt barn" .....inte barnet. Det är du som bestämmer vad som stoppas i ditt barns mun. Om man tänker på kräm och det som krämen innehåller så vill man inte ge sitt barn kräm ur hälsosynpunkt eller hur?
Det är alltid vi vuxna som "tror" att barnet vill ha kräm fast det egetligen går lika bra med något annat som är nyttigare och mer mättande.
Jag vill inte verka duktig på något sätt bara en tanke