• thesandman

En bra och robust Barnvagn?!

Jag ska bli pappa för första gången i April och nu letar jag efter en bra barnvagn. Den ska köpas ny så jag söker alltså bara åsikter och förslag på bra vagnar.

Den ska vara/ha:
    4 hjulig
    Ganska lätt
    En kombinasionsvagn sitt/liggvagn
    Robust och lätt att ta sig fram på grusvägar och gåstigar.
    Breda däck, inte smala som dom äldre vagnarna

Tack på förhand för all hjälp!

//Snart Pappa

• Svar på tråden En bra och robust Barnvagn?!
  • Dora

Du kommer få förslag på massor av vagnar. Så bra det vore om det bara fanns två att välja mellan. Mitt förslag är en Brio. Den är rejäl och har allt annat du vill ha. Däcken kan du välja själv. De flesta kombivagnar väger runt 15 kilo. Mycket lättare är nog svårt att hitta.
    Lycka till med vagnsköp och bebis!

♥ Indra -03 & Tilde -07 ♥
  • Kina79

Jag säger Brio Nova. Hade en sån när mina var yngre och var toppennöjd.

• Masarin

Hej. Jag kan nog rekommendera Teutonia Mistral eller Prestige. Tycker det är en toppen vagn. Enkel att fälla, lätt att lyfta in i bilen, breda däck, bra fjädring... och ganska låg (behöver inte ramla så högt ifrån.. *ler*). Sen är den jätte lättkörd. Stor rymlig suflett, vändbart styre... Jag har bara hittat fördelar med min Mistral. Har även haft carena och stera men trivs bäst med Teutonia.

Lycka till i barnvagns djungeln. Och tänk på att det är du som ska trivas med vagnen inte "grannen".

//Masarin

• WilmersMamma

Brio Nova eller Emmaljunga City Cross!

• Vanesjka

Kronan har väldigt bra och robusta vagnar. Vi bor på landet och går mycket på grusvägar. De finns också i flera jättefina färger.
    Gå in på www.kronan.com, de har ett bra paketerbjudande!

• decemberflicka

Jag har Brio Kombi, årsmodell 2005!
    Är så HIMLA nöjd! Behövt pumpa däcken endast tre gånger på 2½ år.
    Har varit ute och promenerat en hel del, mycket på grusväg.
    All klädsel är lätt att ta av för tvätt.
    Så...en Brio rekommenderar jag...

Hannah 19/6-2005, bebis på väg BF 18/1-2008! **Vecka 27 **
  • Octobers

Hihi, det du söker är ju ungefär alla vagnar med fyra hjul som finns på marknaden.

Brion har bra fjädring och är rymlig. Nackdel är att sittdelen är hård och man måste nästan köpa till en dyna för barnet att sitta på. Den tar otroligt mycket plats ihopfälld i bakluckan på bilen. Suffletten sitter långt fram vilket gör att barnet får den i ansiktet när man använder sittdelen.
    Emmaljungan är lättare och har handtag som går att vrida så att den tar mindre plats när man packar ihop den. Den har ingen vidare fjädring.
    Teutonian är mindre och smidigare men fortfarande rymlig för bebben. Går att fälla ihop till ingenting, men man måste vara ganska kort för att köra den. Suffletten låter massor om man inte pressar ner den.
    Kronan är en klassiskt snygg vagn. Klumpig och inte speciellt fodrad vilket gör att en dyna är att rekommendera här oxå.
    Knorr vagnarna är billigare min värld plastigare men har bra komfort i sittdelen. Känns billig när man skall fälla upp och ner suffletten.

Jag har säkert glömt massa vagnar, men det här är dom jag kommer på spontant. Mina vänner och jag är himla nöjda med alla våra vagnar och vi har alla olika. Jag har idag en brio och skulle jag köpa en till vagn så skulle det bli en trehjuling Quinny som har alla funktioner som en fyrhjuling har men den är även en fantastisk svängradie som inte en fyrhjuling har. Det är väl min rekommendation helt klart.

• Miss Snö

Jag har en emmaljunga edge duo kombi med sport chassi. Jag bor på landet och går mycke på grusvägar och på stigar i skogen. Jag tycker den är kanon för det ända målet. Därimot så är den ganska så stor och är inte så jättelätt att köra inne i affärer men det går.

Svar på tråden En bra och robust Barnvagn?!