• Anonym (jobbis)

Falska människor på jobbet!

Fy vad jag avskyr falska människor, just nu verkar det krylla av dom på mitt arbete.
    Och då menar jag speciellt bland kvinnorna här.
    Det märks att det snackas bakom ryggen.
    Och det märks när någon frågar privata saker av ren omtanke, eller om det är av skadeglädje.
    Dom verkar tycka det är kul att "spionera" i ens privatliv typ säga: -Jaha, då har ju du ingen avlastning på kvällarna eftesom din man jobbar kvällar? Och sen känner man riktigt hur dom tänker ha ha ha! rätt åt dig!
    Jag hatar att jag överhuvudtaget berättat om min familj och är öppen i samtalsämnen.
    För det får man tydligen äta upp sen.

Och dessa människor verkar ju själva ha det perfekta livet och vara så j-vla duktiga.
    Då är det ju kul att veta saker om andras privatliv och sitta och gotta sig åt?

Känner ni igen sånt här?
    Hur hanterar man?
    Ska man behöva bli en förtegen människa som inte alls säger något om sitt privatliv?

• Svar på tråden Falska människor på jobbet!
  • Anonym (jobbis)

tillägg:
    En människa som jag aldrig pratar med angående mitt privatliv (gammal kärring), och henne har jag aldrig ens pratat ensam om mitt liv med. Och så börjar hon ställa personliga frågor? Far och flyg tänkte jag.

• CeeJay

Nej jag har inte det problemet. Visst sjutton finns det falska människor även på min arbetsplats men jag lägger ner NOLL energi på om någon annan tycker det är värt att "spionera" eller snacka skit!

Blir du illa bemött av dina arbetskamrater tycker jag du ska prata med dem och säga att du inte uppskattar tex att de ställer personliga frågor.

• Anonym (jobbis)

Jag funderar på att sluta snacka om mitt privatliv överhuvudtaget.
    En av mina väninnor här på jobb, berättar aldrig något om sitt privatliv, varken om föräldrar eller pojkvänner o.sv..ingen vet nåt alls om henne.
    Hon pratar mycket och är trevlig, men ytterst ytlig och bara då om väder och vind typ...

• Anonym

Jobbar du inom vården? där snackas det ju en hel del skit.

• Anonym (jobbis)

Nope, inte inom vården, utan på ett större kontor.
    Här finns hälften/hälften av både män och kvinnor, men jag upplever att kvinnorna är värst på att snacka skit.

• Anonym

fast måste det vara att de 'gottar' sig, de kanske bara är nyfikna på att lära känna dig?

• Anonym

men måste man prata om sig själva? Kan inte du med prata om väder och vind. Det känns som att det där andra personliga är nåt som kan komma fram senare då man känner förtroende för arbetskamraterna.
    Jag tycker din jobbarkompis gör rätt som inte direkt pratar privata grejer på jobbet. Det finns så mycket annat man kan prata om utan att snacka skit om varann..

Svar på tråden Falska människor på jobbet!