• Flutterby

Huskur för bihålebesvär?

Har någon något tips? Jag har haft flera envisa förkylningar på raken och nu känns bihålorna lite täppta, kan man göra något åt det själv? På apoteket finns bara nässpray och Sinova, som jag inte kan ta eftersom jag är allergisk mot en del av innehållet.

• Svar på tråden Huskur för bihålebesvär?
  • Blå Flygare

Jag har ingen huskur, men eftersom jag inte tål nässpray och mkt lätt drar till mig bihåleinflammationer så har jag fått rinexin utskrivet av min läk. Nu tar jag det varje gång jag blir ordentligt täppt, och sen dess har jag sluppit bihåleinflammationer.

• Flutterby

Hmm, måste kanske ta mig till VC då i alla fall, om det inte ger sig snart. Tack för svar.

• Mephala the ranger

Renexin är ju skitbra. Vill du ha en hälsokur så kan du göra ett ångbad på rosmarin...jag tycker det brukar funka när jag är riktigt tät.

• Anna Panna

Jag har en kanonbra huskur som går att jämföra med att ta ett bad i havet..... Blanda 1 krm salt med 1 dl ljummet vatten, häll lite i handen och draaaaaa in genom näsan. Detta löser upp jättebra och man kan göra det flera gånger om dagen. Jag fick detta tipset av en ÖNH-läkare som även sa att man kan göra det när man inte har besvär, det stärker nämligen även slemhinnorna.

• Anna Panna

Jag har en kanonbra huskur som går att jämföra med att ta ett bad i havet..... Blanda 1 krm salt med 1 dl ljummet vatten, häll lite i handen och draaaaaa in genom näsan. Detta löser upp jättebra och man kan göra det flera gånger om dagen. Jag fick detta tipset av en ÖNH-läkare som även sa att man kan göra det när man inte har besvär, det stärker nämligen även slemhinnorna.

• Flutterby

Nu har jag fått både penicillin och Rinexin, så nu vore det väl 17 om jag inte ska bli frisk! Har slem i lungorna och täppta bihålor!

• Flutterby

Hur lång tid brukar det ta innan tabletterna verkar? Har fortfarande besvär av bihålorna, kan knappt böja mig framåt utan att det känns som när man får läsk i näsan!

• Anna Panna

Flutterby: Har du testat mitt tidigare tips? Du kan använda det upptill antibiotika och Rinexin.

• Flutterby

Nej, jag har inte testat, men får kanske göra det.
    Anna Panna skrev 2007-10-26 18:15:04 följande:

Flutterby: Har du testat mitt tidigare tips? Du kan använda det upptill antibiotika och Rinexin.
Svar på tråden Huskur för bihålebesvär?