• HCB

Bilbarnstol(ar) för tvillingar

Hej

Vi väntar tvillingar och har så smått börjat fundera på bilbarnstol.

Finns det "tvilling-bilbarnstolar" så att båda tvillingarna kan sitta på passagerarsidan fram?

Fungerar det att låta en baby sitta i baksätet medan den ende vuxne sitter fram och kör?

Om inte, hur bär man sig åt för att köra någonstans med nyfödda tvillingar?

• Svar på tråden Bilbarnstol(ar) för tvillingar
  • ebben

Min kompis har en tvilling fram o en bak!

• helsan

jag har inga tvillingar men jag har alltid haft min son i baksätet när jag kör. det har funkat hur bra som helst, så det blir nog inget problem för er att ha en fram och en bak.

• Umeboshi

Nej, det finns det inte. Tror ärligt talat inte att det skulle funka, med tanke på hur bred bara en stol är och hur värdelöst korta en del säkerhetsbälten är.

Det blir till att antingen ha en fram och en bak eller båda i baksätet (så har vi). Smidigast så. Det är inte svårare att åka med en än med två. Ett babyskydd på var arm och vagga iväg

• Pyret05

Eftersom vi har airbag fram i våran bil kommer vi ha båda bak. Det är många som har airbag och som måste ha barnet bak så det är klart att även tvillingar kan vara där

Min systers väninna som fick tvillingar hade en fram och en bak (hade ingen airbag) för den ena sov bara hon gick till bilen medans den andra var mer orolig så då fick den vara fram.

• Lorina

Vi har oxå airbag fram och har därför våra tjejer bak. Det funkar jättebra, de har leksaker och en självklarhet är ju faktiskt napphållare, så nu när de är 9 månader så kan de om de vill ha napp ta den själva. Skulle man vara själv med barna i bilen så får man ju stanna om det skulle behövas, det finns ju faktiskt speglar man kan sätta så man ser barna när man kör, vi har det inte, tjejerna är så snälla när vi är ute i bilen så jag sitter för det mesta fram med maken, för antingen leker de eller så sover de.

• HCB

Tack, nu känner jag mig mycket lugnare!

Svar på tråden Bilbarnstol(ar) för tvillingar