• Pna

Allergisk mot röda bär o grönsaker, ngn mer?

Det har visat sig att min dotter är allergisk mot röda grönsaker och bär samt troligen citrus.

Det är så svårt att laga mat utan tomat, morot, paprika, chili osv. För att inte säga barnmaten man kan köpa. Har hittat en enda komplett måltid som lillan kan äta... (tror jag, har inte testat än). Hoppas hon inte tröttnar på palsternacka, broccoli, ärter och majs... för det blir det ju jämt känns det som!

Fler i samma situation? Kan vi dela recept mm?

• Svar på tråden Allergisk mot röda bär o grönsaker, ngn mer?
  • Jesslan

Japp här är troligtvis en till liten ser fruktansvärd ut fast det är sedan i torsdags som hon fick nåt.har köpt salvor mm för 700 spänn denna månaden då hon blivit jättetorr oxå.
    Nu får hon inte äta nåt innan detta lagt sig blir det inte bättre på 2 veckor skulle jag prova mjölkfri välling

trodde inte på mirakel förrän jag fick mina
  • EMO 979

Min Emma reagerar oxå mot allt som e rött, ketchup tomat kaviar m.m...och har mina misstankar även mot fisk...får se om det blossar upp framåt kvällen..åt fiskpinnar till middag.

Hon har varit eksembarn sen dagen hon såg världens ljus i stort sett.
    Sista halvåret har eksemet blivit bättre..har mest bara runt munnen nu...fast då har hon istället fått astma vilket e ganska vanligt att det övergår till då barnet blir större.

Gjorde förra veckan RAST prov...blodprov för vissa saker för att se om det visar sej nåt nu..gjorde samma prov för kanske två år sen och då visade det inte på nån allergi.

Svar på tråden Allergisk mot röda bär o grönsaker, ngn mer?