• jagarhosdigigen

Min ena katt biter den andra i halsen mitt under mys, varför??

Min ena katt biter tag, löst tror jag i halsen på den andra katten i några sekunder, sen fortsätter han att slicka på den andra hanen, på huvudet, kroppen sen tillbaka o biter i halsen..

Nån som vet varför dem gör så??

• Svar på tråden Min ena katt biter den andra i halsen mitt under mys, varför??
  • azofia

Så där gör mina missar med.. tror det är en dominansgrej, den ena ska veta sin plats trots att de myser.

• jagarhosdigigen

De mysko är att den som biter är kastrerad, men det är inte den som blir biten =/

• lia76

Tror han skiter fullständigt i om han är kastrerad
    Han vill nog mysa ändå

Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • Fru Landström

haha ja så gör mina katter oxå har 3 st och alla gör så på varandra spelar ingen roll vilken som är dominant. Verkar mer handla om att dom vill visa att dom inte är klara med tvättandet. Den minsta katten gör även så på mig fast dock inte på halsen utan typ armen eller benet när hon myser. Mest för att markera att hon inte är klar.

• ligo

Kan vara en domenansgrej trots att h*n är kastrerad, det kan oxp vara ren uppfostran,, kika på honon/henne hur det görs,, biter hon först för att sedan tvätta?

Hur som så är det väldigt normalt beteende..

//Linda

• jagarhosdigigen

Han brukar bita mej i hälsenorna löst när han vill ha mat/mys också.
    Kanske kärleksbett mer :)

• nanaa

Jag såg de där på "the dogwisperer" med ceasar på kanal 4+.. de är en dominansgrej när dom bekantar sig typ.. sen händer de ju ibland lite då å då när man myser, inget farligt, dom gör så..

• Fru Landström

Tycker det verkar lite kul med tanken att min lilla kattunge (hona) på 3 mån skulle försöker dominera över hankatterna på 4 och 2 år varav den på 4 år väger närmare 6 kilo. Funkar inte riktigt han kör sumobrottar stilen när han vill visa att han bestämmer, han sätter sig på dom andra...haha ser skit kul ut

Svar på tråden Min ena katt biter den andra i halsen mitt under mys, varför??