• KTL

kan bebisen bli extra trött när tänderna kommer?

Min bebis är normalt väldigt aktiv och inte så förtjust i att sova (jag brukar aktivt få söva honom för att hon skall komma till ro. Nu har jag märkt att hon så snabbt blir trött på dagarna. Känns ständigt grinig och övertrött. Efter bara en halvtimme vaken börjar hon gnugga sig i ögonen och jag får söva henne igen. Ändå sover hon från kl 18 till kl 5 och sedan till 7 på morgonen varje natt. Dessutom har hon börjat dregla mycket och allt åker in i munnen. Hon är snart fyra månader!

• Svar på tråden kan bebisen bli extra trött när tänderna kommer?
  • Citrina

d tror jag att dom kan bli.när vi har ont så brukar man bli tröttare.o d kan göra ont när dom får tänder

• josse83

jag upplevde min tjej som mer trött när tänderna kom ja!

Stolt mamma till Ellie, 12 maj!
  • Maggis

Undrar också.
    Min är jättetrött, gnuggar sig i munnen jämt och har börjat bajsa upp till 9-10 ggr/dygn. Vill inte äta heller och det enda som går ner är ersättning/välling. Jag tycker det luktar tänder men än varken jag ser eller känner något i munnen på honom.

//Maggis
  • lillamammsen

Min son är 10 veckor...5 veckor korrigerat och dreglar för fullt och har varit vaken och gnällig hela dagen, övertrött liksom..bajsat säkert 10 ggr och verkar tycka det är skönt när jag gnuggar fingret mot tandköttet..
    KaN va nåt på G kanske...

• Angel in sight

måste de börja bajsa mkt när de får tänder? min tjej har bajsat lite mindre nu när vi introducerat smakisar, men hon får inte i sig särskilt mkt och ammar lika mkt ändå. hon är i alla fall riktigt trött nuförtiden och vill alltid ha något i munnen hon kan gnaga på. har känts som det är tänder på g för henne men det verkar ta sin tid. kliar det i tandköttet länge innan tanden kommer upp så man ser den?

• Maggis
    Angel in sight skrev 2007-10-16 09:50:54 följande:
    måste de börja bajsa mkt när de får tänder? min tjej har bajsat lite mindre nu när vi introducerat smakisar, men hon får inte i sig särskilt mkt och ammar lika mkt ändå. hon är i alla fall riktigt trött nuförtiden och vill alltid ha något i munnen hon kan gnaga på. har känts som det är tänder på g för henne men det verkar ta sin tid. kliar det i tandköttet länge innan tanden kommer upp så man ser den?
    Nej, det måste de inte. Min store var i princip opåverkad på alla sätt och vis förutom ett intensivt tuggande. Rätt vad det var så fanns de bara där, tänderna. Utan större dramatik.
    //Maggis
  • lillamammsen

mm, väldigt olika, men mina barn har allihopa varit ganska påverkade vid tandsprickning sen finns det alldeles säker dom som är i stort sett som vanligt.

• Willy

Här blev det tvärt om. Gnälligt och svårt att få honom att somna, särskilt på dagen. Blev bättre när tanden spruckit igenom.

Svar på tråden kan bebisen bli extra trött när tänderna kommer?