Det är jätteovanligt!! Sen finns det så klart alltid "skräckexempel" men det är verkligen väldigt väldigt ovanligt. Men jag vet att det är svårt att sluta oroa sig ändå, jag är expert på att oroa mig för det mesta! Men jag försöker tänka som så att oro är inte bra för någon, minst av allt fröet i magen, den känner ju av det med. Och att oroa sig för någonting hjälper inte - händer det något så händer det, det kan du inte påverka, däremot så är det så att händer det ingenting, dvs allt går bra, vilket är mycket mycket MYCKET mer sannolikt så missar du möjligheten att njuta av din graviditet ordentligt och att knyta an till bebisen, om du ägnar hela tiden åt att oroa dig istället. Så försök att inte oroa dig, det hjälper inte! Njut av bebisen i magen, den har det bra där inne och mår bra av att du mår bra. Ni har en relation som ni ska jobba på att bygga upp redan nu, lära känna varandra och knyta an till varandra.
Men sen är det knäppt också att man hela tiden matas med att allt "ska" kännas underbart. Det gör det ju inte heller, man kan må dåligt ibland, man blir känsligare, man oroar sig även om man vet att det inte tjänar något till (!
). Att omgivningen, eller våra egna föreställningar, får oss att känna att vi måste tycka det är underbart och toppen hela tiden hjälper ju inte heller. Man känner som man känner! Ibland är man uppåt, ibland neråt, så är det och det är okej! Men när du väl börjar känna buffarna och puffarna i magen tydligare tror jag att detta också kommer att hjälpa. Det har det gjort för mig iaf, det blir liksom tydligare på något sätt.
Oj vad långt och pladdrigt det här blev, hoppas det blev begripligt! GRATTIS till bebisen i magen, det kommer med allra största sannolikhet att gå hur bra som helst!!