• smulan 75

Hej behöver HJÄLP vad heter den "stålvajer" som man kan trä en tunn gardin på tex vid badrumsfönster?

med öglor i ändarna o så fäster man i väggen med krokar,brukar vara vit plastklädd runt om vajern(om ni fattar min förklaring) undrar om den heter ngt speciellt? och var man kan få tag på en sån? Tacksam för svar

• Svar på tråden Hej behöver HJÄLP vad heter den "stålvajer" som man kan trä en tunn gardin på tex vid badrumsfönster?
  • Toknorskan

Spiral heter det i Norge. Vet inte om det hjelper dig

• miababia

jag vet precis vad du menar men vet inte vad det heter. ska du ha mycket? jag har en oöppnad förpackning, vet bara inte hur lång den är-just nu- men kan ta reda på det. 

• miababia

billigare än rusta kan du nog inte få det-tror jag inte-

• Luciole

Hej! I Clas Ohlson-katalogen kallas det gardinspiral. Jag tror du kan hitta dem i de flesta affärer som säljer gardiner o tillbehör. Skulle också gissa att Coop eller IcaMaxi säljer dem. Jag köpte en sån för inte så länge sedan men minns inte var.

• mejram

Japp, gardinspiral heter det. Finns ofta  olika längder och är lätt att klippa till önskad längd. Finns i de flesta mataffärer och alla storköp. Även Åhléns och bygg- och inredningsaffärer. Brukar hänga ihoprullad i en liten påse.

Det löser sig sa hon som sket i vasken
Svar på tråden Hej behöver HJÄLP vad heter den "stålvajer" som man kan trä en tunn gardin på tex vid badrumsfönster?