• Mussebus

Fö mycket barnolja...

Har en nyfödd dotter som vi skulle bada för första gången hemma. Under tiden jag klädde av henne så tappade min man upp vatten och hällde i babyolja. Stoppade henne i vattnet och märkte direkt hur super kladdig hon blev. Då visae det sig att han har hävt i en tredje del av flaskan. Hävde ut vattnet och tog inytt men det hjälpte inget speciellt. Som nybliven förälder oroar man ju sig för allt. Och undrar nu om det kan vara något farligt för detta sitter ju i hela kroppen och är lite kladdigt fast hon nu är torr.

• Svar på tråden Fö mycket barnolja...
  • MaddeMamman

det är inte farligt, torka bort överflödigt med mjuk torr handuk

• Duva

Så har vi gjort många gånger, det ända är ju att det är lite svårt att hålla i barnet medans de badar, lite hala om man säger så
    Men sen är de så lena och goa.

• Maggis Nervis

Nädå Det är ingen fara, ni behöver kanske inte ha så mkt nästa gång då hon redan fått en rejäl dos Babyolja är ju inget som är farligt, dom blir bara som du säger klabbiga Min stora dotter hjälpte till att smörja lillebror genom att hälla hela flaskan över honom

Dagar kvar till Tillbaka till samtiden: 0, JAG HAR FÅTT DEN!!!!
  • Mizzz

Det är ingen fara.. Jag använde den för att massera sonens mage när han hade lite magproblem när han var nyfödd.

• Willy

Ingen fara. Jag brukar smörja in min son med olja efer badet för att han inte skall bli torr och fnasig. Har även gjort detta med min sexåriga dotter när hon var bebis. Fick rekommendationen att smörja in henne med olja efter varje bad pga att dottern låg i riskzonen för att få eksem.
    Det har funkat för oss.

Svar på tråden Fö mycket barnolja...