• Annica30

Har graviditetsdiabetes några symtom??

Som törst tex. De har ju vanlig diabetes. E orolig, för ja e så förbannat törstig hela tiden..

• Svar på tråden Har graviditetsdiabetes några symtom??
  • susye

det behöver den inte ha.
    lämnar du urinprov på mvc då du är där så ser de ju där om det är socker i urinen
    annars be dem kolla ett blodglukos på dig så slipper du oroa dig

• Songs from the wood

Hittade nedanstående fakta på BarnTotal.se

Symptom på graviditetsdiabetes
    I de flesta fall märker man inget alls. I sällsynta fall kan kvinnan känna ett onormalt törstbehov, täta urinträngningar, matthet eller viktminskning.

• Annica30

I den första länken, står de att grav diabetes oftast inte har de symtomen man har vid vanlig diabetes..
    Visst, går jag o kissar mycket. Konstigt, e i v 27, däremot går jag definitivt inte ner i vikt iallafall, tyvärr..

• susye
    Annica30 skrev 2007-10-15 22:06:33 följande:
    I den första länken, står de att grav diabetes oftast inte har de symtomen man har vid vanlig diabetes..Visst, går jag o kissar mycket. Konstigt, e i v 27, däremot går jag definitivt inte ner i vikt iallafall, tyvärr..
    jag hade inga symptom då jag fick gravdiabetes
  • Annica30

Ska på glukosbelastning på Måndag..

• susye
    Annica30 skrev 2007-10-15 22:12:49 följande:
    ja då lär du få svar för det var så jag fick svarret
  • Annica30

sysue: Hur funkar de här med graviditetsdiabetes? Vad händer med dig o bebben? Får du ta en massa sprutor?

• susye
    Annica30 skrev 2007-10-15 22:37:25 följande:
    sysue: Hur funkar de här med graviditetsdiabetes? Vad händer med dig o bebben? Får du ta en massa sprutor?
    jag är inte gravid nu o då jag avr det klarade jag av att hålal diabetesen i schack med kosten
  • Kaldorei

det ska jag med =) trökigt å sitta där sj'lv i flera timmar dock =/

Å sen å vara fastande från klockan 00, inte ens dricka vatten kommer bli jobbigt, jag som alltid tar minst EN klunk vatten varje gång jag varit upp å kissat på natten jue =(

Annica30 skrev 2007-10-15 22:12:49 följande:
  • Annica30

Men själv e du nog inte. Säkert flera som oxå ska dit o göra de..

• Kaldorei

tvivlar på det, bor i en ganska liten stad....

Annica30 skrev 2007-10-15 22:40:47 följande:
    Men själv e du nog inte. Säkert flera som oxå ska dit o göra de..
  • Lanson

Jag hade inga symtom då jag fick reda på att jag hade graviditetsdiabetes, eller jo kanske... jag var extremt törstig och drack hela tiden men det kan ju också ha andra orsaker. Kanske kommer få insulin men jag fick en chans på mig att få ner blodsockret med endast kost, hjälper inte det så blir det sprutor =/

19 Januari 2008
Svar på tråden Har graviditetsdiabetes några symtom??