• lavitaebella

Blodgrupp 0+ och "underblodgrupp"..

Är det någon av er tvillingförädrar som har tvillingar med "2" blodgrupper, dvs ytterligare en "blodgrupp" som barnet fått under graviditeten? Vi fick veta att våran ena pojke har 0+ och något som heter: Allo-Anti-M. Detta betyder att om han ska få blod måste det blandas dvs det får inte bara vara blod 0+. Det verkar helt omöjligt att hitta info via internet om detta, så kanske är jag här på fel plats igen ?????

• Svar på tråden Blodgrupp 0+ och "underblodgrupp"..
  • Betty2

Vi har tyvärr inte fått veta vad våra tvillingpojkar har för blodgrupp, men jag hoppas att någon annan kan svara på din fråga (dvs "puffar" lite ).

• lavitaebella

Jag skrev "underblodgrupp" och med det menar jag antikropp.
    Har hittat lite mer via internet. Men det som intresserar mej är om det finns flera här som har tvillingar som fott antikroppar under graviditeten - antingen av mamman eller av sitt syskon.

• Jenny K

Tror inte det är så vanligt att man får reda på vad barnen har för blodgrupp. Så därför kanske inte så många vet, om det inte blivit några komplikationer då förstås. Vi fick inte reda på iaf.

• Little Ms Chatterbox

Fråga behandlande läkare efter vad för ord du kan googla.

När mina tvillingar solade för gulsotens skull frågade min pappa mig om det och jag kunde inte riktigt förklara så jag frågade läkaren om "nyckelord" och fick några till svar och sa till pappa så fick han googla bäst han ville Jag visste ju hur solningen funkade men kunde inte sätta ord på det.
    Annars kanske du kunde prata/maila sjukhuset där man donerar blod, de borde kunna hjälpa dig.

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
Svar på tråden Blodgrupp 0+ och "underblodgrupp"..