presenter m.m
Hej
jag undrar hur mycket tycker ni om att ge era bonusbarn i present/julklapp och andra saker? Är de samma pengavärde som era biologisak barn? tacksam för svar
Hej
jag undrar hur mycket tycker ni om att ge era bonusbarn i present/julklapp och andra saker? Är de samma pengavärde som era biologisak barn? tacksam för svar
japp här får mina barn för lika mycket som min gubbes barn får
nej hos oss är det inte alltid lika, eftersom vi köper beroende på vad dom behöver och vill ha. Ur vår kassa blir det ibland lite mer till bonus för att hon hos oss inte har lika många som köper åt henne som mina barn har. Visst mina bröder köper till henne också men det kanske inte blir i samma prisklass som till mina och då jämnar vi ut det om det är något bonusen behöver eller jättegärna vill ha.
Men så är det ju med mina barn också, debrukar vara ungefär samma peng det handlar om men det är inte det som styr utan vad dom behöver.
Tycker absolut att bonusbarnen skall ha lika mycket som gemensamma, skulle aldrig skilja på dom...
Hos oss får alla barnen för lika mycket. Ingen skillnad på bio eller bonus.
Vi köper för lika mycket oavsett om det är bonus eller biobarnet som fyller år eller om det är jul(mitt bonus och mitt biobarn alltså, båda är ju mannens biobarn).
Mina föräldrar och min bror köper för mer till min dotter. Känns ganska självklart tycker jag. Dels eftersom bonusens mamma köper för minst lika mycket som vi till henne, och sen så har hon mormor och morfar, moster o.s.v. som köper för massa pengar till henne, fast aldrig något till min dotter... Så även fast bonusen alltid får presenter för väldigt mycket mer pengar än vår gemensamma så gör jag och sambon ingen skillnad!
Vi firar ju varannat år med mitt bonus och det år hon är med oss är det år vi jämnar ut lite, alltså om min familj handlar för mer pengar och fler paket till mina barn hadlar vi nått ex åt bonus för att det ska bli lika många paket så det är mer antalet av paket som styr hos oss men då är ju det älsta barnet 6 år, det kanske blir mer pengar jämförelse när dom blir större, sen får ju bonus paket hemma hos mamma och av den sidan men de sakerna stannar ju hos mamma lika så som paket hon får här stannar hos oss.
Å än så länge köper vi nästan ändå inte så mycket julklappar då dom får så oerhört mycket av farmor och mormor.